DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Van der Garde újra autóba ülhet

Hochenheim után az Olasz Nagydíj a másik hazai versenye a Sauber F1 Team csapatnak, mivel a monzai pálya a svájci határ közelében található.

A Formula-1-es világbajnokság utolsó európai versenyhétvégéjére szeptember 5-7 között kerül sor. Pénteken a teszt- és tartalékpilóta, Giedo van der Garde ül autóba az első szabadedzésen. A második gyakorlástól Adrian Sutil folytatja a munkát.




"Várom Monzát" - mondta el Esteban Gutierrez. "A pálya vonalvezetése miatt nagy végsebességre van szükség azért, hogy gyorsak legyünk az egyenesekben. Monza karaktere teljesen eltér a többi pályáétól. Egyrészt hosszú egyenesek vannak, másrészt két nagyon lassú sikán, ahol a kerékvetőket használjuk. Ennek következtében az autó mechanikai beállítása fontos. Aerodinamikai szempontból az alacsony légellenállás a fontos, ennek eredményeként a leszorítóerő is csökken. Az Ascari és a Parabolica a kedvenc kanyarjaim a pályán. Monzában nemcsak a pálya különleges, de az egész rendezvény. Mindig izgatottan megyek ide."


"A monzai versenyhétvége mindig nagyon különleges futam a Formula-1 népszerűsége és a tifosik miatt" - tette hozzá Adrian Sutil. "Ez az egyik kedvenc versenyem, mivel az olaszok nagyszerű rajongók és a pálya körül remek hangulatot teremtenek. A pálya a leggyorsabb a naptárban és kíváncsi leszek a végsebességre az új motorokkal. Az autónak stabilnak kell lennie féktávon, mivel az első sikánnál 340 kilométer/órás sebességről 60-ra kell lassítani és ezen felül a kerékvetőt is használni kell. A hosszú egyenesekben a magas végsebesség fontos, amelyet nagyon alacsony leszorítóerővel érhetünk el. Mivel a Pirelli a közepes és kemény keveréket választotta, kihívás lesz az abroncsok felmelegítése. A Német Nagydíj után a monzai hétvége a csapat másik hazai versenye, mivel a pálya nincs messze a svájci határtól. Várom a versenyt, az Olasz Nagydíj kimagasló múlttal rendelkezik."

 

"Nagyszerű újra péntek délelőtt visszaülni az autóba. Különösen Monzában, ahol mindig különleges a hangulat és az olasz emberek szenvedélyesen szeretik az autósportot" - közölte a tartalékpilóta. Tetszik a nagy sebességű pálya és az új motorokkal és a speciális aerodinamikai csomaggal nagyon gyorsak leszünk az egyenesekben. Fontos a magas végsebesség és az, hogy gyorsak legyünk a sikánokban. Megfelelő kompromisszumot kell találni a leszorítóerővel a magas végsebességhez, de megfelelő beállításra is szükség van a stabil autóhoz. Az első szabadedzés során különböző konfigurációkat tesztelünk, hogy megtaláljuk a lehető legjobb csomagot. Kedvenc kanyarom az Ascari, amely nagyon technikás és számomra egy tökéletes kombináció. Úgy gondolom, a nézők sok túlkormányzott autót láthatnak majd. A pályán nagyon magasak a kerékvetőek és miközben keményen fékezel, az autó hátulja megcsúszik. Ez jó móka, várom már, hogy vezethessek itt."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: