DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Csapatrádió - Hamilton és a motorspórolás

A Belga Nagydíjon elhangzott rádióüzenetek leiratából még pontosabban kiolvasható, mi játszódott le a Mercedes és Lewis Hamilton közt a futamon.

A Belga Nagydíj második körében történt ütközést követően Lewis Hamilton a bokszba hajtott, ahol a kerékcserén túl arra is sort kerítettek, hogy megvizsgálják, milyen állapotban úszta meg az autó a történteket. A kerékcsere után Hamilton a következő nem túl optimista kérdést tette fel Peter Bonnington versenymérnöknek:
- A padlólemez sérült, ugye?
- Meg kell néznem pár képet, Lewis, de köszönöm a visszajelzést! Szólok majd!



 



 

A következő körben Bonnington igyekezett megnyugtatni versenyzőjét:
- Oké, Lewis, nincs szükség intézkedésre. Csak nyomni kell, hogy utolérjük a mezőnyt.
- Az autó hátulja furcsa, nem tudom, hogy a differenciál, vagy a padlólemez az, de az autó össze-vissza megy.
- Oké, Lewis, látjuk mi is. A differenciál jónak tűnik, kapsz majd visszajelzést.



 

Hamilton egy körrel később újra panaszkodott a rádióban:
- A bal hátsó nem fog sokáig tartani, nagyon csúszok.
- Oké, Lewis, gondolkodunk egy felzárkóztató stratégián. Meg kellene próbálni 15 kört teljesíteni ezeken az abroncsokon, szóval tégy meg mindent a bal hátsóért. 15 kör. A cél legyen 55:7.
- Ez a bal hátsó nem megy el a 15. körig, ezt most megmondom neked. A hátulja össze-vissza megy!
- Rendben, Lewis, igyekszünk a lehető legjobban kezelni majd.



 

Egy ideig Hamilton felzárkózóban volt a mezőnyre, ezt követően viszont egyre több panasza adódott. A 16. körben már egyértelmű volt, hogy nagyon elégedetlen az autóval:
- Semmi nincs, srácok. A hátulja nagyon rossz, alig tudom... Az Eau Rouge-ban el kell vennem a gázt!
- Ok, vettem, Lewis. Lássuk, mit tehetünk... A lehető legtovább kell húzni ezekkel az abroncsokkal, el kell menni a futam végéig a lehető legkevesebb kiállással. A tempó nem rossz, van még miért küzdeni.



 



 

Hamilton viszont eddigre már feladta a dolgot, és néhány kör múlva jelezte csapatának, hogy szeretne kiállni a versenyből:
- Meg kellene őrizni ezt a motort, srácok.
- Lewis, ne aggódj, beszélünk róla, de a tempód rendben van. Nem tudhatjuk, mikor jön safety car, vagy valami. Talán nem érzed, de a tempód jó, csak egy tizeddel maradsz el a legjobb középső szektortól. Szóval bármi megtörténhet, aztán pedig magunkat rugdosnánk...



 

A brit versenyző néhány kör múlva újra próbálkozott:
- Srácok, még ha el is kapom az előttem lévőket, akkor sincs leszorítóerőm.
- Oké, Lewis, értettük az üzenetet, de a tempód jó, és ha jön egy safety car, akkor még bármit elérhetünk. Nem aggódunk a motor miatt, csak dolgozz tovább leszegett fejjel.



 

Négy kör múlva Hamilton hangja ismét megszólalt a rádióban:
- Srácok, mi történik?
- Épp a lehetőségekről beszélgetünk Lewis, nem tart már soká.



 

Egy kör múlva végül a bokszba hívták Hamiltont, igaz, csak kerékcserére:
- Oké, Lewis, ellenőrizzük az egyensúlyt. Visszamegyünk a közepes keverékre. Szólj, ha kell még tennünk valamit, tudom, hogy van pár dolog.



 



 

A kerékcsere után öt körrel Hamilton újra, a korábbinál jóval határozottabban kérte csapatát, hogy engedjék kiállni:
- Srácok, meg kell állnom, és megspórolni a motort. Még ha lenne is safety car, akkor sem tudnám ezzel az autóval megelőzni a többieket.
- Értettük az üzenetet, Lewis. Csak nyolc körünk van hátra. A motorral nincs gond, de ne aggódj, beszélünk róla.



 

Két körrel később, mindössze néhány perccel a futam vége előtt aztán Hamilton végre meghallotta a rádióban azt az üzenetet, amire várt:
- Oké, Lewis, romlást látunk az aero-adatokban. Úgy látszik, valami leszakad az autóról. A kör végén ki kell állnunk a bokszba. Az éllovas Ricciardo 16 másodperccel van mögötted. Hűtsd az autót, hűtsd az autót.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: