DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Maldonado: Monzában minden a sebességről szól

Pastor Maldonado, a Lotus pilótája a Belga Nagydíjat kipufogójának meghibásodása miatt feladni kényszerült, Olaszországban javítana.

Mi a véleményed a Parco di Monzáról?
Szeretem Monzát és Olaszországot. Valójában nagyon közel laktam a pályához, amikor Európában megkezdtem pályafutásom. Nyertem itt versenyeket, szóval jó emlékeim vannak róla és különleges érzéseim, természetesen. Sok barátom van itt és sok támogatóm, akik kijönnek a pályára, így nagyszerű lesz velük lenni. A pálya teljesen különleges és természetesen nagyszerű ott versenyezni, ahol a régi hősök is ezt tették. Monza az évek során csak keveset változott és még mindig megvan a régi, döntött kanyar karaktere és a park fái, ezek mellett haladunk el és természetesen a rajongók nagyszerű hangulatot teremtenek, amely egy remek zenei aláfestés a versenyhez.

Valami különleges elvárás a monzai hétvégére?
Természetesen nehéz hétvége lesz nekünk, a Lotus F1 Team csapatnál. Monza az erő és az alacsony leszorítóerő kombinációjáról szól, szóval ez egy nagy kihívás. Azt hiszem érdekes lesz látni itt az új, 2014-es specifikus autókat, mert a pálya különleges és nagyon nehéz a legjobbat kihozni az autókból. Nehéz lesz vezetni azt hiszem mindenki számára, de mindent megteszünk, hogy a spái hétvégét magunk mögött hagyjuk és sokkal pozitívebb energiával vágjunk neki az Európán kívüli versenyeknek.

Elmondanád egy szóban, mi megy át az agyadon, amikor Monza nevét hallod?
Sebesség. Ez a sebességről szól, mivel a pályán az a lényeg, mennyire gyors vagy a célegyenesben és a hátsó egyenesben. A szezon során ezeken a helyeken érjük el a legmagasabb sebességet. Az egyik kritikus pont a Parabolica kanyar. A kör végén érsz ide és jól kell teljesíteni ahhoz, hogy jó időeredményt érj el és ha rosszul mész át rajta, az a következő kört is befolyásolja. Nehéz ezt megcsinálni, mivel az autó beállítása alacsony leszorítóerejű az egyenesek miatt, így sokkal nehezebb vezetni a kanyarokban - különösen az olyan hosszú kanyarban, mint a Parabolica, amely nehéz és gyors, ez a döntő Monzában.




Az idei évben a Parabolica bukótere már aszfaltozott. Változtat ez valamin?
Nem hiszem, hogy valójában túl sok különbséget jelentene. Azonos lesz a kanyar továbbra is, a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban kell teljesíteni. Természetesen ez egy biztonsági elem, amely azt jelenti, kisebb kockázatot jelent az, ha elhagyod a pályát. Azt hiszem, biztonsági szempontból ez egy jó dolog, mert ez egy gyors kanyar és a külső íven nincs sok hely.

A száraz, meleg futam ismét nagyszerű lenne?
Igen. Spa nagyon nehéz volt a körülmények miatt, ahogyan Magyarország is. Monza szokásosan meleg és száraz, amely sokkal jobban fekszik az E22-nek, mint az esős időjárás. Problémamentes hétvégére van szükség, ahol tovább tudjuk kiértékelni az alacsony leszorítóerejű karosszériát, különösen az első vezetőszárny csomagot, amelyet Spára készítettünk el. Nagy kihívás lesz erő szempontjából is. Nehéz ezen a területen lévő hátrányt ellensúlyozni, de mindenki azon dolgozik, hogy a lehető leggyorsabban sebességet találjunk.

Pizza, vagy pasta?
Mindkettő. De természetesen nem egyszerre!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: