DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Mattiaccinak hároméves terve van

Marco Mattiacci egy interjúban hároméves tervét vázolta fel a Sky Sportsnak. Az olasz szerint ennyi idő szükséges, hogy a Ferrari újra világbajnokságot nyerjen.

"Lényegében most alapozzuk meg a stratégiánkat, ami a következő három évre fog szólni, és talán biztos, hogy a Ferrari visszatér a Formula-1 élére, és sikerrel jár. De végső soron úgy akarjuk megszervezni a csapat működését, hogy az egészen különböző legyen a maitól" - magyarázta a csapatvezető.

 

Mattiacci áprilisban érkezett a Ferrarihoz, a posztjáról lemondó Stefano Domenicali helyére. A Ferrari az elmúlt évek egyik legnehezebb szezonját teljesíti, ezért a vezetőség nagyfokú átalakításba kezdett. A motorrészleg vezetőjét, Luca Marmorinit is lecserélték.

 

Mattiacci figyelmeztetett rá, hogy - hiába a Ferrari hatalmas múltja - nem lehet egyik pillanatról a másikra visszatérni a győztes útra. "Látták, meddig tartott a Mercedesnek, hogy ideérjenek. Azt is, hogy a Red Bull mennyi idő alatt jutott el oda, ahova eljutott. Azt hiszem, erős alapokkal indulunk - vannak forrásaink, van tradíciónk. Valamiféle stratégiát kell kifejlesztenünk, egy másfajta munkamódszert. El kell vetni a rövid távú látásmódot. Ahogy mondtam, ez eltarthat egy ideig. Ez nem futball, nem úgy megy, hogy lecseréled az edzőt és veszel két játékost, következő évben pedig bajnokságot nyersz."

 



A Ferrari - ahogy Domenicali és Marmorini esete is mutatja - mindig is előszeretettel keresett felelősöket, ezt a mentalitást azonban Mattiacci nem támogatja. "Nem szeretem a kultúrát okolni, nem szeretek ujjal mutogatni a munkatársakra. Másféle kultúrára van szükségünk, modernizálni kell a módszert, ahogy dolgozunk. Az embereknek együtt kell működniük, a kommunikációnak és információnak nyitottnak kell lennie mindenki számára."

 

"A szervezetekben, ahol eddig dolgoztam, nem a hierarchia volt fontos, hanem az ötletek, és hogy mindenki tudja, mit csinál a másik. Így jobb javaslatokat tudnak adni. A kommunikáció a kulcs. A teljes csomagra fókuszálnunk kell. Nem az aeróra, nem a motorra, nem a karosszériára, hanem az egészre - beleértve az embereket is."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: