DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Te kérdezel: Kevin Magnussen válaszol

A McLaren újonc pilótája arról beszélt, hogyan ért el első Magnussenként a dobogóra, el tudja-e magát képzelni egész pályafutása alatt a McLarennél és melyik a kedvenc autója, amelyet szívesen vezetne...

A pályán elvégzett munka egy dolog, de a kamionok mögött a paddock még nyüzsög. A McLaren Brand Centre vendéglátó egységében az F1 Racing újságírója, Stuart Codling várta Kevin Magnussent azért, hogy az olvasók által feltett kérdésekre válaszoljon. És széles mosollyal fordította meg Kevin az első kártyát...

Rendelkezem egy olyan autóval, amellyel a versenyzői licenszed megszerezted - aláírnád?
Mark Backhausen, Dánia
Nem tudom, melyik autóra gondolsz! Talán a BMW utcai autójára, amellyel megszereztem az engedélyt? Nem tudom melyik autó az - de nagy örömmel írom alá.

Úgy gondolod, hogy a McLaren pilótaprogramjának támogatása nélkül is a Formula-1-be kerültél volna?
Hannah Sherwen, Anglia
Sokkal nehezebb lett volna. Szeretném azt gondolni, hogy meg tudtam volna csinálni. De valóban, támogatás nélkül, nemcsak a McLarentől, mindenki mástól, nem tudtam volna megcsinálni. A McLaren az oka annak, hogy a Formula-1-ben vagyok, mert leszerződtettek.

Mit gondolsz Ron Dennisről?
Muhammas Windy Yuniansyah, Indonézia
Mit mondhatok Ronról? Elszánt a győzelem iránt, jobban, mint bárki más, akivel valaha találkoztam. Ő egy nagyszerű ember, aki a csapat mögött áll - ő tette azzá a McLarent ami.

Van más sport is, amit szeretsz a Formula-1-en kívül?
Colum O Leary, Írország
Szeretek minden sportot. Szeretek focizni, habár különösebben nem vagyok jó benne - de ez nem gátolja meg a szórakozást. Azt mondhatom, sportember vagyok.

Mesélj arról, amikor először léptél be a McLaren központjába.
Cesar Munoz, Spanyolország
Először a McLaren Technológiai Központban 2008-ban jártam és akkor első szezonom teljesítettem a dán Formula Fordban, miután a gokartról váltottam. Ott találkoztam Martin Whitmarsh-szal. Bíztam benne, hogy szerződéssel a kezemben távozom - de nem így történt! Nagyon csalódott voltam.

Mi a legnagyszerűbb dolog, ami a birtokodban van? Lehetőleg egy mechanikai jellegű!
Barry K J Hakkinen, Anglia
A legnagyszerűbb dolog, amivel rendelkezem egy Chevrolet Camaro 1969-ből. Azt hiszem a motor 7.4 literes - ebben nem vagyok teljesen biztos -, de egy nagy, V8-as blokkal rendelkezik.




Édesapádat Jackie Stewart kérte meg, hogy hagyjon fel a dohányzással és koncentráljon erőnlétére. Ron Dennis, vagy Eric Boullier megkért valamire, hogy add fel, vagy koncentrálj jobban másra?
Lous McGhee, Egyesült Államok
Nem különösebben - nem dohányzom, vagy iszom, így ezt a két dolgot nem kellett feladnom. De nyomás alatt tartanak, formában és motivációban tartanak, hogy a legjobbat nyújtsam.

Amikor a rajtvonalon állsz milyen három gondolat fut át fejedben?
Rudi Fast, Kanada
Nehéz három gondolatot kiválasztani. Arra próbálok koncentrálni, hogy gyorsan reagálják és jól rajtoljak, de természetesen különböző folyamatokat kell végrehajtani az elindulásig, így fontos, hogy ezeket jól csináld. Majd amikor tényleg ott ülsz, fordulatszámon tartva az autót, teljesen a lámpákra koncentrálsz.

Talán ez nem egy könnyű kérdés, de szeretnél egész pályafutásod alatt a McLarennél maradni?
Merin Mandana, India
Igen, szeretnék. Soha nem dolgoztam más Formula-1-es csapattal, csak a McLarennel és nehezen tudnám elképzelni magam máshol. Így igen, könnyen meglehet, hogy egész pályafutásom alatt itt leszek.

Melyik az a Formula-1-es autó, akár a múltból, akár a jelenből, amelyet szívesen vezetnél?
Craig Curtis, Anglia
Mindig nagy McLaren rajongó voltam, habár még akkor meg sem születtem, amikor az MP4/4 versenyzett. Szeretném kipróbálni ezt az autót, láttam már videón és leginkább Senna vezette. Vezethettem már egyszer, az MTC melletti tó körül, így nem tudtam nyomni - kockáztatni vele.

A McLaren 2015-ben esélyes lehet a győzelemre?
Nicholas Hewitt, Anglia
Csak azt mondhatom, hogy hiszek benne. Nem mondom, hogy tudom, de hiszek benne.


Szoktál viccelődni édesapáddal arról, hogy első Magnussenként dobogóra állhattál?
Jason Bird, Anglia
Nos, nem, nem igazán, de én és édesapám nagyon versenyképesek vagyunk. Biztos vagyok benne, nagyon büszke rám és én is rá, szóval ezzel nem viccelődünk.

Ha lenne Dán Nagydíj, melyik helyszínt választanád ki Dániában?
Alec Sugden, Anglia
Szeretnék versenyezni Koppenhága utcáin. Nagyon jól ismerem az utcákat, így győznék ott!

Az öreg Jenson Button segít első Formula-1-es szezonodban, vagy mindketten külön utakat jártok?
Don Cameron, Anglia
Nem hiszem, hogy öregnek kellene nevezni.. de nagyszerű segítséget nyújt. Nem próbál aktívan segíteni. Csapattársak vagyunk és megosztozunk az adatokon, így sokat tanulhatok tőle, amely nagyszerű és ez a csapatnak is jó.

Milyen alkoholos italt választanál, ha Kimi Räikkönennel ivóversenyt rendeznétek?
Jan Andersson, Svédország
Nos, dán sört.

Mit gondolsz az új, 2015-ös szabályról, melynek értelmében a biztonsági autós fázist állórajt követné? Úgy gondolod, ez előnyös lehet a McLaren számára?
Rob Beaumont, Ausztrália
Nehéz megmondani, hogy nekünk különösen előnyös lenne-e - nem hiszem. Talán mindenki számára azonos lenne. De felrázná a versenyeket, azt hiszem. Egészen izgalmas lenne - minden rajt valakinek jól jönne, mert néhány pilóta kopott gumikon lenne, míg mások nem - de a szezon végére kiegyenlítődne minden.

Mi a legnehezebb autó- és versenykarakter, amellyel egy újoncnak meg kell birkóznia?
Marcelo Gios, Brazília
A gumikezelés, feltétlenül. Ezt gyorsan meg kell tanulni és nehéz végrehajtani, mert minden, Formula-1 előtti verseny rövid volt, ahol nem kellett a gumikra figyelni. Az egész versenyen lehetett nyomni. És a tesztkorlátozás miatt nagyon nehéz elsajátítania az újoncnak.

Megnövekedett nyomást jelent a szokásos felett az, hogy újoncként egy nagy múltú Formula-1-es csapatnál vagy?
David Jonson, Egyesült Államok
Igen és ez pozitív nyomás, mert tudod, egy olyan csapatnál vagy, amely a múltban győzni tudott - ezért tőled is győzelmet várnak. És ez nagyszerű, mert pontosan én is ezt szeretném elérni.

Az ötödik dán pilóta vagy a Formula-1-ben, Nicolas Kiesa 2005-ös szereplése óta az első. Nyomást érzel azért, mert az egész ország figyel rád?
Carlos Lopes, Anglia
Nem igazán. Nagyon kis országból jöttem és nagyszerű támogatást kapni, de nem fogom fel nyomásként. Nagyon koncentrált vagyok a győzelemre, így most más dologra kell figyelnem - a nyomás, amely a hazámban élőktől érkezik nem tartozik közéjük...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: