A versenyt a háború után újjáélesztették és az 1950-es években komolyabb sportautó versenyeket tartottak és az 1960-as években a Formula-3 mezőnye is ellátogatott a helyszínre. 1974-re túl veszélyessé vált a Vila Real pálya és a nemzetközi szériák hátat fordítottak a helyszínnek, habár a pályán nemzetközi túraautó versenyeknek helyt adott az 190-es évekig. A kevésbé drámai, de hasonló utcai pályát több évig használták a Vila da Condén, Oporto északi részén, a vonalvezetés az utcákat és a tengerparti üdülőket is magában foglalta.
A Formula-1 1959-es Portugál Nagydíját a Lisszabon melletti Monsanto Parkba rendezték. A versenyt Moss nyerte a szürkületben. A futamot késő délután kezdték, mert el akarták kerülni, hogy a nyári naplemente erős fénye megzavarja a pilótákat. Brabham egy balesetet úszott meg, amikor a helyi pilótát, Mario Cabralt körözte le, megpördült és egy távíróoszlopnak csapódott. Brabham kirepült az autóból és az út közepén landolt, Masten Gregory alig tudta elkerülni az ausztrál pilótát.
A helyszínen ez volt az első és egyetlen Formula-1-es verseny, 1960 után a világbajnokság csak 1984-ben tért vissza az országba, amikor Estorilba látogatott a mezőny.