DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Caterham: Ericsson, Kobayashi, Lotterer, Sainz, Merhi, Frijns?

Immár hat név szerepel abban a kalapban, amelyből a Caterhamet az elkövetkező hét futamon vezető pilóták fognak kikerülni.

A nyári szünet előtt tulajdonosváltáson esett át a Caterham csapata, s az új vezetés, Christijan Albersszel az élen több ízben hangsúlyozta, hogy nem garantált a szezon első felében vezető két pilóta, Kamui Kobayashi és Marcus Ericsson helye a csapatnál. Hogy ez tényleg így van, a japán versenyző már meg is tapasztalhatta, hiszen a Belga Nagydíjon a háromszoros Le Mans-győztes ász, Andre Lotterer vette át a helyét a csapatnál.



 



 

Lotterer azonnal letette a névjegyét, hiszen, már az első szabadedzésen megverte F1-es autóval kétségkívül rutinosabb csapattársát, Marcus Ericssont, a mai időmérőn pedig egy egész másodpercet adott neki. Bár egyelőre arról van szó, hogy a beugrás csak erre az egy futamra szól, nem tekinthető biztosnak, hogy a német később még nem tér vissza az autóba, legalábbis azokon a hétvégéken, amikor nincs dolga a WEC-ben, melynek bajnoki címéért küzd partnereivel.



 

A csapat hangsúlyozta ugyan, hogy Kobayashi továbbra is a csapat része, ám nem biztos, hogy Olaszországban visszaülhet az autóba. Már a nyári szünet előtt hallani lehetett arról, hogy a Red Bull Ricciardo 2011-es hispaniás beugrásához hasonlóan Carlos Sainznak is megadja a lehetőséget, hogy egy kiscsapatnál kipróbálja magát. Tegnap aztán már arról szóltak a pletykák, hogy a debütálásra a soron következő monzai futamon sor kerülhet.



 

Ma a rendszerint nagyon jól értesült F1-es újságíró, Adam Cooper aztán egy újabb nevet dobott be: Sainz legnagyobb WSR-es vetélytársáét, a szintén spanyol Robert Merhiét, aki 2011-es F3-as Európa-bajnoki címe után két évet DTM-ezett, idén pedig remekel a három és félliteres Formula-Renault-val. A Mercedes által támogatott versenyzőt a hétvégén a Caterham motorhome-jában látták, ez is alátámaszthatja a feltételezést. A WSR hátralévő három fordulója egyébként nem ütközik az F1-es versenynaptárral.



 



 

És ott egy hatodik név is, akivel mindenképpen számolni kell, Robin Frijnsé, a csapat tesztpilótájáé, aki talán mindenki másnál jobban megérdemelné az F1-es bemutatkozást. A 2011 és 2013 közt három év alatt három rangos utánpótlás-sorozat bajnoki címét megszerző pilóta több teszten és két pénteki szabadedzésen is vezette az autót, ráadásul holland, éppúgy mint a csapatfőnök, ami talán szintén nem lényegtelen ebből a szempontból... Persze utóbbi három versenyzőből már csak egy kaphat lehetőséget, hiszen a szabályok értelmében egy csapat egy szezonban legfeljebb négy versenyzőt indíthat futamon - amennyiben sérülés vagy egyéb vis maior nem teszi szükségessé továbbiak alkalmazását.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: