Key ugyanis a Saubernél dolgozott 2010 és 2012 között, azután váltott jelenlegi istállójára. A csere oka épp az a gond volt, ami most is gyötri a svájci gárdát: a pénzhiány. Ezt leszámítva azonban sok tényező adott a sikerhez, állítja Key.
"Ez egy nagyon összetett szezon, az autók egészen különböznek a tavalyiaktól" - kezdte az Autosportnak, először az idei zuhanás okát elemezve. "Körülbelül három hónappal azelőtt hagytam el a csapatot, mielőtt elkezdték az első projektet az új szabályok alapján, ezért nem igazán tudom, mi történt utána."
"Úgy tűnt, sokat kell küzdeniük, és megbízhatósági gondjaink is voltak, ami biztosan nem segített. A létesítményeik azonban fantasztikusak, a kérdés csak az, hogyan tudják kihasználni őket a jelenlegi megszorításoknak megfelelve, amelyek a költekezésre és hasonlókra vonatkoznak. Nem tudom, mennyiből gazdálkodnak, de felszereltségben nagyon erősek, és ugyancsak jó emberek vannak náluk. Mindig is úgy tekintettem a csapatra, mint akik rendelkeznek az alapvető adottságokkal, köszönhetően a BMW korábbi szerepvállalásának" - utalt Key arra, hogy a Sauber 2009-ig a BMW gyári alakulataként funkcionált. "A kérdés az, hogyan tudják működésre bírni őket."