A Formula-1 vezetői és a csapatok nem tudtak megállapodni abban, hogy a jövő évben drasztikus mértékben csökkentsék a költségeket, ezzel segítve a kiscsapatokat, akik így kilábalhatnának a folyamatos pénzügyi problémákból.
Mosley, aki 1993-2009 közötti elnöksége alatt keményen kampányolt a költségek ésszerű keretein belül történő tartása mellett, úgy gondolja, a Formula-1-nek szembe kell néznie azzal a ténnyel, hogy még szigorúbb szabályokat kell hozni annak érdekében, hogy a csapatoknak ne legyenek pénzügyi problémáik.
"Valójában én is annyira bűnös vagyok, mint mások, mert 2000-től a szabályokra koncentráltam" - nyilatkozta Mosley az Autosportnak. "Az elmélet az volt, ha a szabályok megfelelők, akkor a költségeket le lehet szorítani. Azonban rájöttünk, hogy ez nem igaz. Például, próbáltuk a motorgyártók szabadságát korlátozni - de ez nem jelentett különbséget a kiadásokban. Teljesítményünk egyszerűen annyi volt, hogy leszorítottuk a lóerőnként elköltött dollárokat. Ennyi. Majd következett ennek a logikus következménye, befagyasztottuk a motorokat. Minden szakértő azt mondta nekem erre van szükség. Mit tehettek a motorgyártók? Vagyonokat költöttek a légbeömlő kutatására. És azt hiszem 30 lóerőt találtak. Ez lenyűgöző, főleg ha megnézzük, hogy ebben senki nem zavarta meg őket. Végül számomra egyértelművé vált, nem számít, mit teszünk a szabályokkal. Kiderült, hogy nem lehet szabályokkal lenyomni a kiadásokat. Előálltunk a költségsapka megoldással.
Mosley eredetileg 2009-ben szerette volna bevezetni a költségsapkát, de a csapatok részéről komoly ellenállásba ütközött - és nem tudta meggyőzni a nagy gyártókat arról, hogy a sportnak erre szüksége van. Miközben Mosley megérti annak okát, hogy a sport nagycsapatai miért nem akarják a költségsapkát bevezetni, de hozzátette, egy megoldás bevezetésével talán a kisebb alakulatok is az élcsapatok szintjére kerülhetnének.
"Miért nem engedik meg a Formula-1-es csapatnak, amely nagyon alacsony költségvetéssel rendelkezik, hogy nagyobb műszaki szabadságot kapjon, amellyel egy másodpercet, vagy többet faraghat hátrányából? Számomra ez logikus lenne. Ãgy a lelátókon ülő szurkolók nem láthatnák a különbséget az 50 millió fontot és az 500 millió fontot elköltő csapat között."
Mosley szerint, amennyiben a Formula-1 kereskedelmi jogaiból származó bevételeket egyenlőbben osztanák el, sok csapat pénzügyi helyzete megoldódna.
"Ha racionális lenne az elosztás, akkor mindenki azonos összeget kapna. Majd meg kell egyezni a költségekről, így a szezonban a kiadások többé-kevésbé azonosak lennének azzal, amennyi pénzt kapsz. Majd közölni kell a csapatokkal, bármilyen szponzori pénzekre tesznek is szert, azt nyereségként kell elkönyvelni. Nincs semmi rossz abban, ha egy vállalat nyereséges és ez tökéletes dolog lenne. De ugye az élet nem ilyen egyszerű?"