DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Pirelli a közepes és a lágy keveréket választotta Belgiumra

A Formula-1-es szezon három hét szünet után folytatódik az év egyik legjobban várt versenyével, a Belga Nagydíjjal, ahová a Pirelli a P Zero Fehér (közepes) keveréket és a P Zero Sárga (lágy) keveréket szállítja. A tavalyi évhez képest ezek lágyabb keverékek, amely különböző stratégiai lehetőséget biztosít.

Hét kilométeres hosszával Spa az év leghosszabb versenypályája, a vonalvezetésben gyors egyenesek, padlógázas kanyarok találhatók, az aszfalt durva és a szintkülönbségek komoly terhelést jelentenek a gumikra. És ha még ez sem elég, a változékony időjárás gyakran meghatározza a festői környezetben fekvő pályát az Ardennekben. Mindezek miatt nagy esély van arra, hogy a biztonsági autót a pályára küldik a verseny során, így gyors reagálásra és hatékony stratégiára van szükség. Gyakran a pálya egyik részén esik az eső, míg a másik fele teljesen száraz, az autók, gumik és a pilóták képességei ezért komoly teszt alá vetik.

"Spa az év egyik leghősiesebb pályája, az aszfaltcsíkot jól ismerjük a 24 órás versenyekről is" - mondta el Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója. "Az alkalmazkodó abroncs kulcsfontosságú elem, képesnek kell lennie arra, hogy a nagyon széleskörű körülmények között jól tudjon dolgozni, amelyre Belgiumban gyakran számítani lehet. Annak ellenére, hogy a gumikopás és szemcsésedés általában nagyon magas Spába lágy abroncsot, valamint a közepes keveréket (először 2011 óta) válaszottuk ide, a lágyabb keverék lehet az időelőny miatt a választás az időmérő edzésen. Spában a hosszú kör miatt a stratégia nagyon fontos szerepet kap: sok időt lehet nyerni, ha jó időben jó abroncsok vannak az autón. Ez igaz a versenyre is, ahol bizonyos körülmények között még arra is lehetőség van, hogy az utolsó helyről valaki az első helyre kerüljön - és mindig nagyon izgalmasak itt a versenyek."




"Spa egyszerűen a legjobb, de ugyanakkor nehéz is - nedves és száraz pályán is" - tette hozzá a vállalat tanácsadója, Jean Alesi. "A gumi szempontjából nagyon megterhelő. Az aszfalt nagyon durva, így a gumikopás mindig magas. Amikor először vezettem itt, voltak időmérő edzésre külön abroncsaink és szemcsésedés nélkül nagyon nehéz volt egy kört teljesíteni vele. Mire a buszmegálló sikánhoz érkeztünk, a boxutca előtt, a gumik már nagyon elhasználódtak. Most más a helyzet, mivel az abroncsok sokkal jobban ellenállnak a kopásnak. Alacsony leszorítóerőre van szükség Spában, máskülönben nincs megfelelő sebességed az egyenesekben és ez az időeredményt is befolyásolja. Az aszfalt durvasága előnyös, amikor esők az eső, amely gyakran előfordulhat. Amikor esik az eső még akkor is nagy a tapadás."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: