DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Idén már nem lesz padlógázos az Eau Rouge?

Az idei évtől visszatérhet egy korábbi jellegzetesség Spa-Francorchamps-ba. Adrian Sutil szerint esélyes, hogy a híres Eau Rouge kanyart immár nem lehet majd padlógázon teljesíteni.

Az emelkedő végén lévő legendás törés évtizedek óta a pálya klasszikus pontját és a versenynaptár egyik legnehezebb kanyarját jelenti, amelynek nehézségi foka folyamatosan változott, ahogy fejlődött az autók technikája, és ezzel párhuzamosan a szabályalkotók igyekeztek visszafogni a tempót.

 

Sokan panaszkodtak például 2007-ben, amikor a mezőny a V10-es motorok után először érkezett nyolchengeresekkel a pályára, hogy a kanyar elveszítette misztikumának egy részét, hiszen immár könnyedén teljesíteni lehet gázelvétel nélkül is, míg korábbi években komoly merészségre vallott ezzel próbálkozni.

 

Többeknek nem tetszenek az új szabályok, de az biztos, hogy az Eau Rouge bevételét ismét nehezebbé teszi, ezzel a tavalyinál nagyobb kihívás elé állítva a mezőnyt.

 

"Az Eau Rouge az egyik kedvenc kanyarom, amit idén az alacsonyabb leszorítóerő miatt nehéz lesz padlógázon teljesíteni" - vélekedett a Sauber versenyzője, Adrian Sutil. "Az új autóknak magasabb csúcssebességük és kisebb tapadásuk van, ezért érdekes lesz látni, hogyan viselkednek majd ezen a pályán. A beállításokat illetően két lehetséges út közül választhatunk. Vagy a második szektorban leszünk gyorsak és a másik kettőben viszonylag lassabbak, vagy pedig ennek ellenkezője. Ám mindkettővel elérhető ugyanaz a köridő."

 



Főként a kisebb légellenállás miatt idén a versenypályákon mért maximális tempó átlagban 17 km/órával magasabb a tavalyi értékeknél, ám Sutillal ellentétes véleményen van a Sauber tesztpilótája, Giedo van der Garde, aki szerint ennek ellenére sem kell majd elemelniük a pilótáknak a gázról a lábukat az ominózus szakaszon.

 

"Nagyobb végsebességet érünk el az egyenesekben és kisebb leszorítóerőnk lesz 2013-hoz képest, de úgy vélem, az Eau Rouge és a Blanchimont továbbra is padlógázos lesz" - mondta van der Garde, aki a pénteki első edzésen Esteban Gutierrez autóját vezetheti majd, noha továbbra is a levegőben lóg annak lehetősége, hogy a holland Adrian Sutil helyét átvéve versenyzői lehetőséget kap a szezon hátralévő részére.

 

Az Eau Rouge kapcsán persze hozzá kell tenni, hogy az autók nem azonos tulajdonságokkal rendelkeznek, s lehet, hogy míg a Sauber pilótáinak tényleg óvatosabban kell áthaladniuk az emelkedőn, a jobb menettulajdonságokkal bíró Mercedesek és Red Bullok ott is teljes gázzal haladhatnak majd.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: