DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Grosjean is a Ferrariról álmodik

Az F1Racingben megjelent interjú második részében Romain Grosjean beszél a Lotus nehézségeiről, elmagyarázza, svájciként miért versenyez francia színekben, és kitér arra is, hogy miért szeretne egy napon a Ferrarinál vezetni az F1-ben.

 

Az interjú első része itt olvasható.

 

Szerinted túl korán feladják a reményt a csapatok a fiatal pilóták esetében? Sokan leírtak téged az F1-es bemutatkozásod után, de miután megkaptad a második esélyt, egyértelművé vált, hogy élpilóta vagy.

Jonathan Powell, Nagy-Britannia

 

Nehéz kérdés. Bizonyos esetekben igen a válasz. Az én esetemben a Genii és a Lotus hittek bennem, ezért adtak esélyt egy újabb szezonra. Az év kezdete kicsit nehéz volt, de be tudtam bizonyítani, hogy jól döntöttek. Nem könnyű bekerülni az F1-be, és ugyanúgy nem könnyű mindent azonnal jól csinálni. Lehet, hogy az ember néhány erős versennyel indít és csak ezt követően kezdenek el nehezedni a dolgok. Időre van szükség, hogy mindenhez hozzászokjunk.

 

 A versenyzői megbeszéléseken melyik pilóta a leginkább idegesítő?

Mark Bennett, Nagy-Britannia

 

Jó kérdés - szóval valami olyat akarsz tudni, amit nem lenne szabad elmondanunk! De nem tudom a választ, igazából attól függ, hogy éppen mi a téma. Mark Webber például nagyon gyakran szót kért, de jót tett ezzel mindenki számára, hiszen különféle témákat hozott fel a mi érdekünkben. Emlékszem például a 2009-es Maláj Nagydíjra, amikor harmadik számú pilóta voltam a Renault-nál. Az ég egyre sötétebb és sötétebb lett, és akkor is ő volt az, aki a verseny befejezése mellett kardoskodott.

 



Szomorú voltál, amikor Eric Boullier a McLarenhez igazolt?

Steve Bather, Nagy-Britannia

 

Igen is és nem is - utóbbival kezdem. Azért nem, mert jó barátom, és nagyszerű lehetőséget kapott ezáltal, mivel a McLaren egy álomcsapat. Viszont éppen azért sajnálom is, mert jó kapcsolatot ápolunk és remekül tudtunk együttdolgozni. Szerintem kiváló munkát végzett a Lotusnál és nem könnyű most őt pótolni.

 

F1Racing: És mindig támogatott is téged...

 

Igen. Egyidejűleg azonban nagyon kemény is tudott lenni. Volt néhány vitánk, de végül mindent megoldottunk és csodás szezont zártunk tavaly.

 

 Svájcban születtél és ott is éltél, de mégis franciaként ismerünk. Miért van ez?

John Gullidge, Nagy-Britannia

 

Egyszerűen azért, mert két útlevelem van: egy svájci és egy francia. Kettős állampolgár vagyok. Franciaországban kezdtem gokartozni és végig ott is versenyeztem, kivéve a 2003-as évet, amikor a svájci bajnokságban szerepeltem. Mindig is francia versenyzői licenszem volt. Aztán csatlakoztam a Renault tehetségnevelő programjához, ami szintén francia, majd a Total nagykövete lettem, ami megint csak francia. Versenyzőként tehát franciának érzem magam.

 

 Mit jelentene számodra, ha a Francia Nagydíj visszatérne a naptárba?

Stephen Higgins, Nagy-Britannia

 

Az hatalmas lenne. Nem tudom, hogy milyen lenne a hazai közönség előtt versenyezni, hiszen sohasem tapasztaltam még meg az F1-ben. Szeretem Magny-Cours-t, szóval ha visszatérne a nagydíj, örülnék annak a pályának. Jelenleg azonban ez nem téma, majd meglátjuk, változik-e a helyzet.

 

 Milyen volt Kimi csapattársának lenni? Adott tanácsokat?

Daniel Cape, Ausztrália

 

Ő nem túl beszédes. Ám remek csapattárs volt, tapasztalt, gyors, következetes, és jó volt látni, hogy hogyan állítja be az autóját a versenyre. Sokat tanultam tőle. Másrészt azonban én fiatal voltam és szintén nagyon gyors, így szoros volt köztünk a küzdelem.

 

F1Racing: Amikor összehasonlítottad kettőtök telemetriáját, láttad hogy mit csinál másképpen?

 

Igen, mindig ezt tettem. Neki nagyon jól mentek a fékezések, a kanyarcsúcspontra mindig a minimális sebességgel érkezett.

 

 Van valami beceneved?

Daniel Loughnan, Ausztrália

 

Van egy pár! A csapatban egy ideig Fat John volt a nevem, de harcoltam azért, hogy inkább Big John legyen. Erre azt válaszolták, hogy csak akkortól kezdenek el Big Johnnak szólítani, ha megnyerem az első futamom.

 

 Mennyire frusztráló, hogy tavaly olyan közel jártál az első győzelmed megszerzéséhez, most pedig ennyire távol vagy tőle?

Johnny Popper, Nagy-Britannia

 

Nagyon frusztráló. Arról álmodoztam, hogy amint megérkezünk Melbourne-be, a dolgok a jó irányba fordulnak és tökéletes autónk lesz. Ám ez nem megy ilyen könnyen, rengeteg munkát rá kell áldozni, hogy eljussunk arra a szintre. Másrészt azonban érdekes kihívást jelent, ahogy hajtjuk előre a csapatot. Persze hiányzik a dobogó, hiányzik a pezsgő, hiányzik az ünneplés, de büszke vagyok mindenre, amit együtt csinálunk.

 

 Hogyan hatott rád, hogy 2009 végén nem tartott meg a Renault? Másként viszonyultál ez után a karrieredhez?

R Owen, Nagy-Britannia

 

Nagyon nehéz időszak volt. Nem az volt a legszebb telem, hiszen azt gondoltam, hogy az F1 ezzel véget is ért számomra. Minden reggel eszembe jut, hogy mennyire szerencsés vagyok, amiért visszajuthattam a Formula-1-be, és ez büszkévé tesz.

 

 Gondolod, hogy versenyezhetsz egyszer a Ferrarinál? Szerintem jövőre beférnél oda.

Joaquin Isleta, Fülöp-szigetek

 

Köszönöm. Természetesen szeretnék egy szezonban a Ferrarinál vezetni. Azt a márkát mindenki ismeri. Azok a pilóták, akik már vezettek ott, azt mondják, hogy a Ferrari előtt csak egyszerű F1-es versenyző vagy, ám amikor odaszerződsz, onnantól Ferrari-versenyzőként tartanak számon. Az egy teljesen más világ. Valójában persze egy olyan csapatnál szeretnék lenni, amelyik győztes autót tud adni nekem. Világbajnok akarok lenni, és minden szükségeset megteszek, hogy ezt elérjem.

 

 Kétségtelenül idén a Lotus orrkialakítása a leginkább szokatlan. Mit gondoltál, amikor először megláttad? Légy őszinte...

Daniel Coyle, Nagy-Britannia

 

Nem tudom már pontosan visszaidézni, hogy mit is mondtam. Valami olyan lehetett, hogy "Jézusom, ez tényleg ilyen?" De aztán a mérnökök megmagyarázták, hogy idén minden autó orra csúnya lesz - szóval ezzel kell megbarátkoznunk.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: