A jelentős szponzori hátterű van der Garde öt pénteki első szabadedzésen és három verseny utáni tesztelésen is a C33-ba ülhetett, ezzel a csapat két állandó versenyzője, Sutil és Esteban Gutierrez elől vett el lehetőségeket. Mivel az állandó versenyzők így kevesebb visszajelzést tudnak adni, ez a fejlesztést is hátráltatja - amire a csapatnak égető szüksége lenne, a Sauber továbbra is pont nélkül áll a konstruktőri versenyben.
"Néha azt kívánom, hogy többet lehetnék az autóban. Csak Silverstone-ban (a harmadik verseny utáni teszten) kaptam meg az első tesztnapom, a többi alkalommal mindig valaki más vezetett" - mondta a 31 éves német, aki kitért arra, milyen hátránya van a tartalékversenyzők bevetésének: "Néha téves információt kapunk, amik nem igazán használhatók, mivel ezeknek a versenyzőknek nincs igazán összehasonlítási alapjuk. Ez pedig rossz irányba terelhet minket."
"Jobb lenne, ha a tesztek inkább az állandó versenyzőkről szólnának, de meg kell találni a helyes egyensúlyt. Egy ideális helyzetben, elég pénzzel nem kéne ehhez folyamodnunk. Ez a valódi ok, amiért szükség van rá, a jelenlegi mód pedig szerintem egy jó kompromisszum."
"Néha azt gondolom, hogy egyértelműen nem vezethetünk eleget. Kapunk egy szett lágy és kemény gumit, és ennyi. Jön az időmérő, néhány kör, és ennyi. Jobb lenne többet vezetni, de a gumik is csak egy kört bírnak" - panaszkodott Sutil, aki azzal sincs kibékülve, hogy a jelenlegi Forma-1 versenyzőinek a pályán kiesett időt a szimulátorban kell bepótolniuk. "Több időt töltünk a szimulátorban - na jó, ez rám nem igaz, mert nekünk nincs is. Szóval több időt töltök Playstationnel, mint a pályán. Az időm felében erre kapok fizetést, ami kicsit bizarr. Többet kéne vezetnünk."
Sutil talán nem ok nélkül sajnálja a pályán töltött időt az összehasonlítási alappal nem rendelkező van der Gardétól: a Formula.hu értesülései szerint nagy az esély, hogy a Belga Nagydíjtól a holland versenyzőt láthatjuk a rutinos német helyett.