DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

1,6-tól 250 ezerig: A Lotus E20 számai

E20 - ez volt az a konstrukció, amellyel Kimi Raikkönen kétéves rali-vb-n töltött időszaka után parádésan tért vissza a Forma-1-be, a szezon végén pedig az összetett harmadik pozícióját érte el. A gyári Renault helyét átvevő csapat történetének ez legjobb eredménye - az ebben tekintélyes szerepet vállaló autót az F1Racing magazin a számok és paraméterek nyelvén mutatta be.

- 1,6 másodperc: ennyi idő alatt lassul le 100 km/h sebességről állóhelyzetbe



 

- 4,9 másodperc: ennyi idő alatt gyorsul fel állóhelyzetből 190 km/h-ra



 

- 18,5 psi: egy F1-es gumiabroncs átlagos nyomása (1,28 bar)



 

- 10 kg: egy F1-es Pirelli abroncs tömege



 

- 87,75 kilojoule: a becsapódási energia, amit az autó orrának ki kell bírnia az FIA töréstesztjén. Ez az energiamennyiség elegendő lenne arra, hogy egy 25 km/h sebességgel közeledő, négytonnás elefántot megállítson



 

- 90 °C: az abroncs működési hőmérséklete 



 

- 130 dB: az E20 motorjának - 2,4 literes, V8-as RS27-2012 - zaja



 



 

- 500 °C: a kuplung működési hőmérséklete



 

- 640 kg: az autó minimumtömege



 

- 900 °C: a kipufogógázok hőmérséklete, amikor az autó teljes gázzal halad



 

- 1100 °C: a féktárcsák működési hőmérséklete



 

- 1500: a motor mozgó alkatrészeinek teljes száma



 

- 4000: a motor alkatrészeinek kerekített száma



 

- 30 000: az E20 összes alkatrészének száma



 

- 250 000: az összes munkaóra, amit az E20 tervezésére fordítottak

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: