DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Már megint túl sok verseny van kilátásban a következő évekre

Folyamatosan új helyszínek kapnak felvételt a versenynaptárba, és ilyenkor sokáig nem lehet tudni, hogy melyik pályáknak kell majd átadniuk a helyüket, már ha át kell egyáltalán. 2016-ra jelenleg 22 nagydíj van kilátásba, ami miatt a csapatok máris elégedetlenkednek.

Idénre kikerült a körforgásból a Koreai és az Indiai Nagydíj is, és bár utóbbi esetében vannak hírek a későbbi visszatérésről, nem nehéz elképzelni, hogy a Formula-1 már nem vágyik vissza a sporttal mostohán bánó dél-ázsiai országba. Helyettük bekerült az osztrák és az orosz futam, az elmúlt héten azonban két újabb rendezőt is bejelentettek.

 

Immár biztos, hogy jövőre ismét ellátogat a mezőny Mexikóba, amivel 20-ra nő a versenyek száma, 2016-ra pedig már biztos helye van Azerbajdzsánnak, és jelen állás szerint a hosszú ideje halogatott New Jersey-nek is, ami által már 22 helyszínre kellene ellátogatnia a mezőnynek.

 

Nem lehet pontosan tudni, hogy mi az a határ, ami fölé semmiképpen sem szeretnének menni a csapatok. Eddig többen is hangsúlyozták a résztvevők, hogy 20 fölötti számot nem szívesen fogadnának el, de az Auto Motor und Sport értesülései szerint egy belső üzleti számítással megállapították, hogy 21 verseny lebonyolítását is megengedi a csapatok financiális helyzete. Eközben a lap úgy tudja, a Bernie Ecclestone-nal kötött legújabb kereskedelmi szerződés már 22-ben maximalizálja az egy szezonba bezsúfolható nagydíjak számát.

 



Az istállók a költségek mellett a csapattagok túlterheltségétől tartanak - ha túl sok eseményre kell elutazniuk, akkor egy bizonyos pont után új embereket kell felvenni, ami pedig ismét a kiadásokat növeli.

 

"Óvatosan kell eljárnunk, nehogy túltelítsük a szezont futamokkal" - fogalmazott a Sauber csapatvezetője, Monisha Kaltenborn. "Tudjuk, hogy mivel jár ez a személyzetünk számára. Lehet, hogy újra át kellene szerveznünk a csapatfelépítést, ezért körültekintőnek kell lennünk az ilyen lépések megtétele előtt.

 

Az aggodalmakat a Ferrarit vezető Marco Mattiacci is osztja: "Egyértelmű, hogy a bajnokság megnyújtása nagyobb befektetést igényelne a részünkről, ami csak újabb vitát indítana."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: