· Az Osztrák Nagydíj
2003 után ismét versenyt rendezett Ausztria, a felújított zeltwegi pálya pedig a legkorszerűbbek közé tartozik. Ehhez óriási nézettség járt, 250 ezres tömeg a hétvége során, miközben a Német és Magyar Nagydíjak iránti érdeklődés jelentősen esett. Az itthoni verseny nézőinek több mint háromnegyede mindig külföldi: érthető, hogy ha a közép-európai régiót tűzték ki úti célként, inkább az újdonságot választották.
· Új szabályok
Szerencsére egyre kevesebb szó esik a motorok hangjáról, és egyre világosabbá válik, 100 kilogramm üzemanyag mégsem annyira kevés, hogy eszeveszett spórolásba kelljen kezdeni miatta a versenyek végén - de az idei radikális szabályváltoztatások sokak számára már korábban megpecsételték F1-ről alkotott véleményüket. A szezonzárón osztogatott dupla pontokról nem is beszélve, amely egyes szemekben a teljes sportág komolyságát vonhatta kétségbe.
· Kritikák kívülről és belülről
Ez szorosan összefonódik az előző ponttal, és nem csak a rajongók lehetnek éles véleménnyel azokról a folyamatokról, amelyek jelenleg zajlanak. A szezonnyitó melbourne-i verseny rendezői perrel fenyegetőztek, Bernie Ecclestone a hangot kritizálta sokáig. "A Forma-1 nem működik. Az emberek izgalmas versenyzést akarnak látni" - mondta Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke, és a címvédő Sebastian Vettel sem titkolta, mit gondol az új szabályokról, amelyek nem éppen kedveznek neki.
· Futball-világbajnokság
Népszerű érv, hogy az előző két nagydíjra azért nem voltak kíváncsiak a nézők, mert a brazíliai foci-vb-re látogattak el. A magyar verseny esetében a külföldi vendégeket érinthette inkább ez a probléma. Az Index írása szerint a Hungaroringen leginkább a főlelátó volt üres, ez némileg alátámasztja az elméletet.
· A kedvenceknek nem megy
Elsősorban autóik miatt az igazán nagy nevek, Sebastian Vettel, Fernando Alonso és főleg Kimi Raikkönen pocsék szezont fut idén, egyedül Lewis Hamilton az a mezőny világbajnokai között, aki esélyes a győzelmekre. Nico Rosbergnek még koránt sincs akkora rajongótábora, mint a felsoroltaknak, ám minden korábbinál jobb eredményei miatt vélhetően sokan felfigyeltek azóta rá.
· A Ferrari sincsen elöl
Az igazi gond nem az, hogy egyetlen csapat versenyzői uralják a bajnokságot, hanem hogy ez a csapat nem a legnagyobb tömegeket megmozgató Ferrari. Az elmúlt években legalább a dobogón rendszeresen ott állt Fernando Alonso, most már ezt sem lehet elmondani, ami csüggesztő hatással van még a legelvetemültebb rajongókra is.
· DTM a Hungaroringen
Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy nyár elején egy új széria érkezett a Hungaroringre a német túraautó-bajnokság formájában. A népszerű és jól beharangozott versenysorozat egész hétvégés jegye a Silver zónába 19 euróba került, ugyanennek Forma-1-es megfelelőjét 200 és 250 euró között lehetett kapni. A DTM-re végül 33 ezren látogattak ki.