DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Ecclestone: Nem lesznek állórajtok a biztonsági autó után!

Bernie Eccelstone-t annyira lenyűgözték a Magyar Nagydíj eseményei, hogy megígérte, intézkedni fog azon 2015-re tervezett szabály eltörlése érdekében, amely szerint a pilótáknak állórajtból kellene folytatniuk a küzdelmet a biztonsági autós szakaszok után.

A rajt előtti eső által megbolondított verseny a teljes mezőnyben eseménydús, kiélezett küzdelmeket hozott, a futam során pedig összesen 49 előzés történt - ez a harmadik legmagasabb szám idén a Német és a Bahreini Nagydíj után.

 

A pályára szintén kilátogató Ecclestone elégedett a látottakkal és a sport jelenlegi állapotával is, így szerinte szükségtelen az izgalmak fokozása érdekében meghozni bizonyos vitatott szabályokat.

 

"Csak finomhangolásokra van szükségünk. Azt a sok buta, felesleges szabályt, amelyeket az előző években hoztak, el kellene vetnünk" - mondta a 83 éves üzletember az Auto Motor und Sportnak. "Mindennek egyszerűbbnek kell lennie, én a versenyzők világbajnokságát akarom látni, nem a mérnökökét."

 

Pedig a hungaroringi hétvégén az a hír is napvilágot látott, hogy a korábbi csapatfőnök, Flavio Briatore ismét szerepet vállal majd az F1-ben, s feladatköre ezúttal a sport vonzóbbá tétele lesz. Ecclestone azonban elutasító volt ezzel kapcsolatban: "Nincs szükségünk Flavióra, magunk is meg tudjuk csinálni."

 



A hétvége során ráadásul egyetlen büntetést sem osztottak ki a versenybírók a pályán mutatott magatartásért, pedig néhány olyan ütközés és incidens is történt, amely miatt pár hónappal ezelőtt még könnyedén meglendült volna az ítélethozók karja - például korábban veszélyesnek titulált bokszutcai kiengedéseket is láthattunk. "Mondtuk a versenybíróknak, hogy ne büntessenek minden apróságért, hiszen a pilótáknak harcolniuk kellene egymással, nem pedig folyamatosan azt kérdezgetni a rádión, hogy mit szabad tenniük" - magyarázta Ecclestone a nemrég bejelentett változást, végül pedig egy olyan kijelentést is tett, amellyel valószínűleg nagyon sokan szimpatizálnak a világon.

 

"Nem lesznek állórajtok a biztonsági autók után. Amit Budapesten láttunk, az bőven elég volt." Sokan remélik, hogy a FOM elnöke valóban lépéseket tett vagy tenni fog a már elfogadott 2015-ös szabály törlése érdekében.

 

Eközben a Magyar Nagydíj egy újabb példával szolgált arra, hogy egyes esetekben mennyire igazságtalan lehet a futamközi állórajtok elrendelése. A futam első körei után már kirajzolódott egy egyértelmű száraz ív a célegyenesben, míg a pálya másik oldalán még jelentős víz állt. Ilyen esetben a belső ívről rajtolók közel sem tudnának olyan jól elrugaszkodni a versenyzésre már alkalmas száraz gumikon, mint a másik oldalon lévők, ezáltal pedig rengeteg pozíciót veszítenének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: