A riválisokhoz képest erőtlen, még mindig előforduló szoftverhibákat tartalmazó Renault hajtáslánca elismerten visszavetette a francia cég partnereit az idei évben, és a problémák különösen érzékenyen érintik a Lotust. A csapat a nehéz szezonkezdet után gyors előrelépést ígért, ez viszont mostanáig sem mutatkozott meg a relatív erősorrendben.
Grosjeannal csütörtökön este egy dunai hajózással egybekötött rendezvényen beszélgettünk, ahol persze nem kerülhettük ki a csapat szenvedésének témáját.
"Nem mindenről a motor tehet. Kétségtelen, hogy van olyan motor a mezőnyben, amely jobban működik a miénknél, de nem csak ezen múlik" - mondta. S amikor megkérdeztük, a Mercedes erőforrásával szerelve ők is ott lehetnének-e a dobogóért folyó harcban, azonnal rávágta: "Nem, semmi esetre sem lennénk jók a dobogóra."
A csapat ráadásul reálisan nézve már nem is érhet el túl sokat az idei szezonban, csak a Toro Rossóval küzdhetnek meg a tabella hetedik helyéért, hiszen eddig mindössze nyolc pontot tudnak felmutatni Grosjean révén.
"Hátrányban kezdtük a szezont a motor és a karosszéria terén is, az F1-ben pedig nagyon nehéz felzárkózni" - ismerte el a formula.hu-nak. "Több fejlesztést is kipróbáltunk azóta az autón, de egyesek nem úgy működtek, mint azt vártuk. Ez megmutatja, hogy valahol, valamiben még mindig hiányosságaink vannak."
"A konstruktőri hatodik hely már elég messze van, de biztosan tudjuk, hogy a következő évünk ennél mindenképpen jobb lesz. A csapat erősebb autót fog építeni, amivel visszajuthatunk oda, ahol lennünk kellene."
Grosjean arra alapozhatja ezen kijelentését, hogy a Lotus már megállapodott a Mercedesszel a jövő évi motorpartnerségről. Azt viszont még nem tudhatja biztosra, hogy ő is a csapat tagja lesz-e majd 2015-ben - szerződéssel egyelőre nem rendelkezik, és a hírek szerint Hockenheimben már a McLarennel is felvette a kapcsolatot. A wokingi csapat azért lenne kézenfekvő választás számára, mert versenyigazgatójuk, Eric Boullier évek óta közeli viszonyt ápol a Grosjeannal, és tagja annak a menedzsercégnek is, amely a francia útját egyengeti.
"Igen, kapcsolatban állok a McLarennel, de az összes kapcsolatomat az jelenti, hogy Eric most ott dolgozik. Ez minden, amit elmondhatok" - igyekezett egy mosoly kíséretében elhárítani a jövőjét firtató kérdést. "Most még a Magyar Nagydíjra készülök, és próbálok mindent megtenni a pontszerzés érdekében, hogy a csapat pozitív hangulatban kezdje meg a nyári szünetet."