DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Grosjean: A Hungaroring pénteken mindig csúszós

Romain Grosjean arról a pályáról mondja el gondolatait, ahol korábban jó eredményt ért el és bízik a jó folytatásban.

Milyen gondolataid vannak Budapestről?
Szeretem Budapestet és a Hungaroringet. Ez az a hely, ahová mindig örömmel látogatok el. Általában napos és meleg idő van és a nyári szünet előtt rendeznek itt versenyt, ezért minden energiát bele kell adni a pihenő előtt. Minden évben izgalmas verseny ez.

Mi az, amit a Hungaroringgel kapcsolatban nagyon szeretsz?
Ez egy nagyszerű pálya és amely korábban feküdt nekünk. Nagyszerű volt 2012-ben dobogóra állni. Emlékszem, bosszús voltam akkor, mert a győzelemért harcoltunk, de a forgalom miatt ez nem sikerült. Tetszik a pálya hullámzása és a kígyózó kanyarok. Jó érzés vezetni a pályán és megérezni a tapadást. Mindig nagyon gyors voltam az időmérő edzésen. Itt teljesítettem Formula-1-es pályafutásom egyik legjobb előzését, de később megbüntettek, mert néhány centiméterrel elhagytam a pályát, akkor nagyon bosszantó volt... Ennek ellenére nehéz előzni a Hungaroringen, ezért az időmérő edzés nagyon, nagyon fontos, ahogyan a versenystratégia is.

Mi a kulcsa a jó eredménynek?
Az időmérő edzés. Szűk és kanyargós a pálya, így jó időmérő edzést kell teljesíteni. 2012-ben megmutattuk, hogy az első rajtsoros indulás ebben segít és a tavalyi harmadik helyezés sem volt rossz eredmény.




Milyen más emlékeid vannak a pályáról?
2008-ban itt szereztem első GP2-es pole pozíciómat. 2011-ben nyertem és harmadik lettem, amely egy nagyon jó hétvége volt. Vezetési szempontból nem jelent komoly fizikális kihívást, mivel nincsenek gyors kanyarok, ugyanakkor a hőség, amelyet a pilótafülkében érzel egészen problémás. Nehéz a pálya a hétvége elején, mivel az aszfaltcsíkot nem használják sűrűn, ezért nagyon csúszós az első körökben.

Hogyan sikerült a Német Nagydíjad?
Bosszantó volt, mivel nem sikerült célba érni és sebességet is veszítettünk, miután a felfüggesztési rendszert megváltoztatták. Ami a vezetésem illeti, mindent beleadtam. Nagyszerűen rajtoltam, majd a biztonsági autós fázis szenvedtünk a gumi hőmérsékletével. Versenysebességünk sokkal jobb volt, mint az időmérő edzésen mutatott sebesség és tudom, a csapat mindent megtesz azért, hogy az elveszített sebességet visszaszerezzük.

2014-ben a csapat nehezen találja a sebességet, hogyan készültök a hétvégére?
Maximálisan ki kell használni mindent. Arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobbat hozzuk ki minden körből, amelyeket az edzésen futunk. Természetesen az eredmények nagyon eltérnek attól, amit az elmúlt két évben értünk el, de hozzáállásunk azonos. Még sokat tanulhatunk az E22-ről és van még benne sebesség, így tovább dolgozunk.

A magyar futam után a nyári szünet következik - várod már?
Természetesen, versenyzőként mindig a pályán szeretnél lenni, de mivel nem lesz futam, jó lesz kicsit pihenni és egy kis időt eltölteni családommal. Természetesen folytatni fogom az edzésmunkát, amelyet egész évben végezni kell, de fontos, hogy a nyári szünetről felfrissülve térj vissza, mivel az év utolsó nyolc versenyén sok utazás vár ránk.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: