DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Button számára emlékezetes helyszín következik

A kanyargós Hungaroring a csapatokat trükkös kihívás elé állítja a Formula-1 nyári szünete előtt. A 4381 méter hosszú pályán híresen nehéz előzni, de a pilóták örülnek a kihívásnak, valamint a pálya közelében található Budapest tökéletes kontrasztot biztosít a pályán végzett munkával szemben.

A Hungaroring volt az első versenypálya a világon, amelyet kifejezetten a Formula-1 számára építettek. A pálya kilenc hónap alatt elkészült az 1986-os verseny előtt és azóta állandó otthona a Magyar Nagydíjnak.

A 4.3 kilométer hosszú aszfaltcsík a leglassabb állandó jellegű pálya a 2014-es naptárban, az átlagsebesség csak 190 kilométer/óra. Nincsenek itt hosszú egyenesek és gyors kanyarok, a 14 kanyarból négyet 100 kilométer/órás sebesség alatt lehet teljesíteni. A kör 55 százalékában nyomnak csak a pilóták padlógázt, ezért az autók mechanikai tapadása nagy fontossággal bír.

A versenyhétvégén kívül a pályát csak alig használják; ennek eredményeként a pénteki első szabadedzésen nagyon koszos. Az aszfalt ugyan gyorsan letisztul, de ha az idő szeles, akkor a pályára újra visszakerül a por és ezért egész hétvégén csúszós az ideális íven kívüli rész.

Két DRS zóna lesz az idei évben, a kör elején két egymást követő egyenesben. Ez segíthet az előzésben, de a jó rajtpozíció továbbra is fontos, mert a pálya szűk és a pilótáknak relatíve könnyű védekezni.

A Pirelli a lágy és a közepes keveréket szállítja erre a versenyre. A durva felszín és a magas pályahőmérséklet, amely várhatóan 50 °C fok körül lesz, a gumik számára komoly megterhelést jelent, ezért a Pirelli nem a két leglágyabb keverékét választotta, ellentétben a múlt hétvégi Santander Német Nagydíjjal.

A McLaren irigylésre méltó rekordot tart a Magyar Nagydíjon, 11 alkalommal tudtak nyerni és hat győzelmet arattak az elmúlt kilenc évben. Jenson Button első Formula-1-es győzelmét ezen a pályán aratta 2006-ban és Kevin Magnussen is ért már el sikereket itt a junior kategóriákban.

"Ahogy köztudott, ez a hely egy ideje már különleges számomra" - mondta el Jenson Button. "Itt nyertem első versenyem 2006-ban - azon a napon minden jól alakult - és 200. versenyemen is győzelmet ünnepelhettem. Érzelmes nap volt - 2011-ben -, alig hiszem el, hogy az már közel 60 versennyel ezelőtt volt. A Hungaroring nagyszerű pálya. Mindenki lassú pályának gondolja, de egészen jó kanyarok vannak - a négyes komoly elkötelezettséget igényel és nehézzé teszi az, hogy a csúcspont nem belátható. Ugyanakkor az S-kanyarokban, a nyolcastól a 11-esig, örömteli vezetni. Ezen a pályán sok leszorítóerőre és tapadásra van szükség és azt hiszem, pozitív lépéseket tettünk ebbe az irányba."




"Nagyon tetszik a Hungaroring. Nem egy gyors pálya, kissé olyan, mint Monaco, ezen a pályán kijön a pilóta tudása" - tette hozzá Magnussen. Tavaly a World Series by Renault 3.5 szériában versenyeztem már itt - és habár nem sikerült egyik versenyt sem megnyerni, nagyon élveztem főleg az első futamot. Az időmérő edzést az erős esőzés miatt több pilóta is elrontotta, én a 16. helyet szereztem meg. Innen indulva mindent beleadva jól teljesítettem a versenyen, amely szintén nagyon esős volt, sok autót megelőztem, végül a második lettem. Nagyszerű volt. Azt hiszem legutóbb megmutattuk, az autónk kicsivel jobban teljesít az olyan pályákon, amelyek lassú- közepes sebességű kanyarokat tartalmaznak, így azt hiszem, ezen a hétvégén újra lehetőségünk lesz hasznos világbajnoki pontokat szerezni. Néhány bosszantó verseny után remélem, a hétvégén minden összeáll."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: