DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Toro Rosso: Jó versennyel kell a nyári szünetre vonulni

A Hungaroring. A nyári szünet előtti utolsó verseny nem pihenés az autóknak, vagy a pilótáknak, mivel mindkettejük számára nagyon megterhelő, a pálya kanyargós vonalvezetése miatt nem lehet egy másodpercre sem pihenni a pilótának. Ami az autókat illeti, az új erőforrás itt kap igazán komoly tesztet, mivel a gyors körhöz elengedhetetlen a jó vezethetőség a lassú kanyaroknál. A magas hőmérséklet - 50 °C fokos pályahőmérséklet egészen normális itt - miatt a gumikezelés különös fontossággal bír, a Pirelli a közepes és lágy keveréket szállítja a versenyre. Több évig V8-as motorok hajtották az autókat, sikerült akkor jól kezelni a forgatónyomatékot, de az idei évben ismét fontos szerepet kap ez a tényező. A leszorítóerő hasonlít Monacóhoz. A futam után a Toro Rosso mérnökeinek jó adataik lesznek arról, hogyan teljesít az STR9 a melegebb pályákon, amely hasznos lesz a szezon későbbi versenyein.

"Fontos verseny ez a nyári szünet előtt, ha itt jól teljesítesz, akkor élvezheted a nyári szünetet" - mondta el Vergne. "Nehéz verseny ez az autónak és a pilótáknak. A pálya egy katlanban található, ezért beszorul a hőség és a vonalvezetésben nincsenek egyenesek, így nincs idő pihenni. Bosszantó is lehet itt egy verseny, ahogyan Monacóban, amikor egy lassabb autó mögé beszorulsz és nem tudod eléggé megközelíteni az előzéshez. Ahhoz, hogy előzni tudj, az utolsó kanyarban nagyon közel kell maradni az előtted haladóhoz, így a célegyenesben előzéssel próbálkozhatsz és ahhoz hogy ez sikerülhessen, a lassabb autót az egész körön keresztül követni kell, amely egészen trükkös, mivel csak néhány gyors kanyar található itt. Mindig kanyarodsz, fékezel, kigyorsítasz. Nem egy könnyű verseny és az utolsó két évben ez a pálya nem volt valami jó a Toro Rosso számára, így szeretnék ezen változtatni, mindent megteszünk, hogy jó versenyünk legyen. Szeretem a várost, ahová többször ellátogattam a World Series-ben töltött időszak alatt."




"A Hungaroring a kedvenc pályáim közé tartozik a gyors sikánok és kanyarok miatt, amelyeket komolyan támadni kell" - tette hozzá Kvjat. "Ez tetszik ebben a pályában. Nincs idő pihenni, de várom már, hogy ott lehessek. Bosszantó, amikor egy lassabb autó mögé beragadsz, ezért nagyon fontos, hogy a lehető legjobb rajtpozíciót szerezd meg és riválisaid elől indulj. Nagyon meleg lehet és fizikális szempontból a Hungaroring még nehezebb lehet, mint Malajzia, mert nincs idő pihenni, mivel nincsenek hosszú egyenesek. Ez teszi megterhelő és kihívást jelentő hétvégévé. Tetszik Budapest is, sok orosz jön erre a versenyre, így már várom, hogy sok orosz zászlót lássak a lelátókon: természetesen nem annyit, mint Szocsiban, de ennek ellenére ugyanolyan jó érzés tölt el."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: