A Mercedesnél nem csak Hamilton, hanem Nico Rosberg autójában is kicserélték a fékeket az időmérő után, és a Brembo helyett egy másik cég, a Carbon Industrie termékeit helyezték fel, a parc fermé szabályok megkerülését pedig az FIA is jóváhagyta a biztonsági okokra hivatkozva.
A Brembónál azonban biztosak benne, hogy nem olyan visszatérő problémáról van szó, ami miatt extra intézkedésekre lenne szükség.
"Nyugodtak vagyunk, abból a tényből kiindulva, hogy ez csak egy egyszeri eset volt, és fel fogjuk tárni a problémát előidéző okokat" - mondta el a cég egy szóvivője az Autosport kérdésére.
"Ugyanez az anyag ugyanezzel a specifikációval már sikeresen szerepelt ennél keményebb futamokon is, például Kanadában és Bahreinben. Minden egyes féktárcsát tesztpadon próbálunk ki, ahol ellen kell állniuk azoknak a maximális erőhatásoknak, amelyekkel a futamokon szembesülhetnek."
"A meghibásodásnak számos oka lehet, akár a külső tényezők is okozhatták. Amint a telemetria adatai a rendelkezésünkre állnak, megkapjuk a teljes választ."
Az eset után a német Auto Motor und Sport felhívta a figyelmet arra, hogy idén már több meghibásodás is történt a gyártó fékjeivel, amelynek elszenvedői a Toro Rosso, a Sauber és a Marussia pilótái voltak, a barcelonai teszten pedig Rosberg is hasonlóan járt.