DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Hamilton nem érti, miért nem jött a biztonsági autó

Amikor a Német Nagydíj 48. körében Adrian Sutil Sauberje megpördült és a célegyenesben ragadt, sokan számítottak a biztonsági autó érkezésére, az viszont nem gördült a pályára. Lewis Hamilton nem érti ennek okát.

Sutil elmondása szerint autója hirtelen elveszítette a motorerőt a célegyenesbe fordulva, és nem is tudta már azt újraindítani, ezért kiszállt és az út közepén hagyta a C33-ast, a pályamunkások pedig csak pár perc múlva érkeztek a helyszínre. A verseny ezalatt tovább folyt, az érintett helyen pedig dupla sárga zászlókat lengettek.

 

A Mercedes is a biztonsági autó érkezésére alapozva hívta a tervezettnél valamivel előbb kerékcserére a britet, aki végül talán éppen az utolsó szettjének korai elhasználódása miatt nem tudta már megelőzni Valtteri Bottast a második helyért.

 

"A csapat korán a bokszba hívott az első szett szuperlágy gumimmal, mert arra számítottunk, hogy a biztonsági autó a pályára fog lépni, ezért kockázatos lett volna kint maradni. És tényleg be kellett volna jönnie. Hogy az ördögbe lehet, hogy egy autó pár körön át ott áll a pálya közepén és semmi nem történik? De szerintem mindenki tudja, hogy miért lehetett..." - a brit itt nem folytatta eszmefuttatását, de talán arra célzott, hogy a mezőny összegyűjtésével még a hazai hős, Nico Rosberg győzelmére is veszélyt jelenthetett volna.

 

"A Safety Car általában meg szokott jelenni ilyen esetekben" - zárta le végül.

 



A hétvégén történtek után összességében azért a brit nem volt csalódott vasárnapi eredményével, hiszen hátránya csak 14 pontra nőtt Rosberggel szemben.

 

"örülök, hogy csökkenteni tudtam a veszteséget ezzel a dobogós hellyel. Amikor a rajtrács végén, szinte az utolsó helyen állok, és senki nincs a visszapillantómban, akkor nagyon nehéz elképzelni, hogy két órával később a pódiumon leszek" - mutatott rá.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: