Vasárnapra lényegesen lecsökkent a hőmérséklet a Hockenheimben korábban tapasztalt forrósághoz képest, és még az eső veszélye is fenyegetett, az égi áldás azonban végül elkerülte a mezőnyt a futam során. A hűvösebb idő jól jött a csapatoknak a gumik szempontjából, de sokan így is csak három bokszkiállással tudták teljesíteni a 67 kört.
A mezőny ezúttal az első kanyart sem vészelte át baleset nélkül, méghozzá a rajtrács elejéről tűnt el két részvevő. Rosberg és Bottas eljöttek egymás után az első sorból, a mögülük induló Felipe Massa és Kevin Magnussen azonban összeakadtak az egyenes végén. A brazil haladt a külső íven, míg a McLaren pilótája a kanyar belsején már mellé ért, Massa azonban ezt nem láthatta, így a két autó összeakadt, és a Williams szaltózva kirepült a bukótérbe. Végül a kerekein állt meg és a brazil sértetlenül szállt ki, ám érthetően frusztrált volt, amiért zsinórban második futamán keveredett balesetbe már az első körben. Az esetet a versenybírók rövid idő alatt versenybalesetnek nyilvánították, és senkit nem sújtottak büntetéssel. Magnussen egy bokszkiállás után továbbhaladt, és a Massát kikerülni kénytelen Daniel Ricciardo is visszaesett a mezőnyben.
A biztonsági autó már a második kör végén elhagyta a pályát, a figyelem pedig ezt követően a lágy gumikon rajtoló Lewis Hamiltonra szegeződött, aki a 20. helyről rajtolva megkezdte előretörését a mezőnyben. Hamar összetalálkozott a hátracsúszó Ricciardóval, és vele, valamint Kimi Raikkönennel látványos csatát folytatott le, miközben autója össze is ért a finn Ferrarijával.
Rosberg ezúttal is érinthetetlen volt Bottas számára, aki pedig szintén kényelmes előnnyel rendelkezett üldözőivel szemben, míg eleinte Sebastian Vettel és Fernando Alonso álltak a legjobb helyzetben a dobogó harmadik fokához. Hamilton azonban lépésről lépésre kapaszkodott felfelé látványos előzéseket bemutatva, bár kisebb ijedtségek okozott a Mercedes számára, amikor Jenson Buttonnal összekoccanva kárt okozott autójának első szárnyában a második etapban. Hamilton ezzel együtt sem veszített jelentősen tempóból, ezért a csapat nem látta szükségesnek a szárnycserét.
Kis híján visszatért a pályára a Safety Car, amikor Adrian Sutil Sauberje megpördült a célegyenesben, és a német autója a pálya közepén ragadt, miután nem tudta az újraindítani. Némi várakozás és dupla sárga zászlók lengetése mellett azonban a pályabírók el tudták távolítani a Saubert az útból, így nem volt szükség komolyabban beleavatkozni a verseny folyásba.
Hamilton Vettelen és Alonsón is át tudta hámozni magát és tíz körrel a leintés előtt megérkezett Bottas mögé a szuperlágy gumikon, ám abroncsai ekkorra már veszítettek tapadásukból, a finn pedig a Williams remek végsebességével maga mögött tudta tartani a bajnoki aspiráns britet.
Rosberg így 20 másodperces előnnyel simán győzött hazai futamán, tíz ponttal növelve előnyét Hamiltonnal szemben a tabellán. Bottas egymást követő harmadik dobogóját szerezte, amivel a Williams megelőzte a Ferrarit a pontverseny harmadik helyén. Vettel lett a 4., míg az 5. helyért a verseny talán legszebb csatáját vívta Alonso Ricciardo ellen - harcuk egészen a célig tartott, és végül a spanyol kerekedett felül.
A további pontszerző helyeken a két McLaren és a két Force India osztozott, míg Kimi Raikkönen a 11. helyen végezve lecsúszott a pontszerzésről.
A Német Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:33:42.914 |
2 | Valtteri Bottas | Williams | +20.789 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | +22.530 |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull | +44.014 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | +52.467 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull | +52.549 |
7 | Nico Hülkenberg | Force India | +1:04.178 |
8 | Jenson Button | McLaren | +1:24.711 |
9 | Kevin Magnussen | McLaren | + |
10 | Sergio Perez | Force India | +1 kör |
11 | Kimi Räikkönen | Ferrari | +1 kör |
12 | Pastor Maldonado | Lotus | +1 kör |
13 | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | +1 kör |
14 | Esteban Gutiérrez | Sauber | +1 kör |
15 | Jules Bianchi | Marussia | +1 kör |
16 | Kamui Kobayashi | Caterham | +2 kör |
17 | Max Chilton | Marussia | +2 kör |
18 | Marcus Ericsson | Caterham | +2 kör |
Adrian Sutil | Sauber | Nem ért célba | |
DaniilKvjat | Toro Rosso | Nem ért célba | |
Romain Grosjean | Lotus | Nem ért célba | |
Felipe Massa | Williams | Nem ért célba |