A forróság szombat délelőttre is megmaradt a Német Nagydíj helyszínén, és egyúttal a vezetői hibák száma sem csökkent látványosan péntekhez képest. Több apró megcsúszást láthattunk, legtöbben az 1-es kanyarban fordultak szélesen. Jenson Button például amiatt panaszkodott a rádión, hogy rengeteget küszködik a folyamatosan blokkoló fékekkel, de Sebastian Vettelnek is volt néhány elmért befordulása.
Az élen továbbra is a két Mercedes tanyázik, Nico Rosberg a szuperlágy abroncsokkal megfutotta a hétvége eddigi legjobb idejét, amellyel Lewis Hamilton sem tudta tartani a lépést - bár hattizedes lemaradásában bizonyára szerepet játszott, hogy forgalomban teljesítette utolsó gyorskörét.
A két Ferrari erősen zárt , Fernando Alonso csak négy ezreddel maradt el a brittől a harmadik helyen, míg Kimi Raikkönen a 8. lett, de ez nem jelenti azt, hogy problémamentes lett volna számukra a gyakorlás. Alonsónak ugyan csak egy megpördülést kellett átvészelnie, amikor túl nagy tempóval érkezett a 8-as kanyarba, a pénteken a vízpumpával bajlódó Kimi Raikkönent azonban ismét műszaki gondok hátráltatták.
A finnt már az edzés elején értesítette a csapat, hogy ezúttal az üzemanyagpumpa problémái miatt szakítsa meg programját és térjen vissza a bokszba. Raikkönen pár perc múlva ismét a pályán volt, és elsőként futott mért kört a szuperlágy gumikkal, aminek köszönhetően ideiglenesen a tabella élén találta magát, ám ezt követően ismét a bokszba hívták, hogy a csapatnak legyen elég ideje alaposan áttanulmányozni és kijavítani a problémát az időmérő előtt. Raikkönen így csak 8. kört tudott abszolválni az egy óra alatt.
Rajta kívül két pilóta szembesült még olyan fennakadásokkal, amelyek hosszú parkolásra kényszerítették őket. Adrian Sutil Sauberjében a hibrid rendszer mondta fel a szolgálatot, míg Max Chilton elektronikai probléma miatt ült sokat a Marussia garázsában.
Mindezen előzmények után a Német Nagydíj kvalifikációja 14 órakor kezdődik Hockenheimben.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:17.779 | - | 24 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:18.380 | +0.601 | 20 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:18.384 | +0.605 | 11 |
4. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:18.575 | +0.796 | 18 |
5. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:18.611 | +0.832 | 19 |
6. | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:18.756 | +0.977 | 16 |
7. | Daniel Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:18.769 | +0.990 | 13 |
8. | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:18.842 | +1.063 | 8 |
9. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:18.890 | +1.111 | 17 |
10. | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:19.127 | +1.348 | 19 |
11. | Daniil Kvyat | Toro Rosso-Renault | 1:19.131 | +1.352 | 19 |
12. | Jean-Eric Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:19.470 | +1.691 | 20 |
13. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:19.489 | +1.710 | 15 |
14. | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:19.505 | +1.726 | 21 |
15. | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:19.601 | +1.822 | 23 |
16. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:20.078 | +2.299 | 23 |
17. | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:20.198 | +2.419 | 21 |
18. | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:20.466 | +2.687 | 19 |
19. | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:20.844 | +3.065 | 6 |
20. | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:21.018 | +3.239 | 21 |
21. | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:23.077 | +5.298 | 14 |
22. | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:23.449 | +5.670 | 7 |