DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

FRIC nélkül mindenki közeledett a Mercedesre

Az első edzésnap adatai alapján a Mercedes veszítette a legtöbbet azáltal, hogy az FIA javaslatára minden csapat kiszerelte autójából a jövőre tiltólistára kerülő trükkös elemet.

Az első és hátsó felfüggesztést összekötő, a hasmagasság szabályozására megalkotott rendszert (FRIC) a legtöbb csapat évek óta használta, és fejlesztésével a hiedelmek szerint a Mercedes állt a legjobban, így sokan azt várták, hogy a Német Nagydíjtól csökken majd valamelyest a domináns német istálló előnye.



 

A pénteki két szabadedzés alapján úgy tűnik, hogy pontosan ez történt. Persze az első nap eredményeiből még merész dolog messzemenő következtetéseket levonni, de a korábbi F1-es technikai szakember, Gary Anderson az Autosporton írt elemzésében felfedte, hogy minden bizonnyal az összes csapat faragni tudott a Mercedeshez mért hátrányán.



 

Anderson a pénteki edzéseken a csapatok által futott legjobb köridőket vette alapul az alábbi diagram megalkotásakor. A számok azt mutatják, hogy Hockenheimben melyik csapat hány százalékkal tudott közelebb kerülni a Mercedeshez az előző kilenc futamon mért átlagos pénteki lemaradásukhoz képest. Mivel minden istállónál pozitív a mérleg, ez azt jelenti, hogy most mind a tízen közelebb tudtak férkőzni a brackley-i alakulathoz az eddigi átlaghoz képest. A számok azért vannak százalékban másodperc helyett, mert ezáltal eltűnnek a különböző hosszúságú pályák közötti különbségek.



 

Forrás: Autosport



 



 

Látható, hogy a Sauber lényegesen többet tudott hozni a Mercedesen, mint bárki más. Erre könnyen meg is kaphatjuk a magyarázatot, hiszen az istálló vezetője, Monisha Kaltenborn a hétvégén elmondta, hogy az ő autóikban eddig sem működött FRIC rendszer. Az elem kivétele sokat jelentett még a Red Bull és a McLaren számára, bár figyelembe kell vennünk, hogy az autóra hozott egyéb módosítások is hozzájárulhattak a különbségek változásához, és a wokingiak egyébként is néhány jelentős fejlesztéssel érkeztek Németországba.



 

A táblázat alapján a Ferrari volt képes a legkevesebbel, csupán 286 ezreddel közeledni az élmezőnyhöz.



 

Ezek a számok persze csupán iránymutatóak, és egy péntek után még nem vehetőek szentírásként. A valós különbségekről mint mindig, ezúttal is majd az időmérőn és a futamon kapunk képet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: