Időről időre felmerül annak gondolata, hogy hogyan változtatná meg a Formula-1-et, ha a csapatok, a pilóták és a motorgyártók mellett a gumiszállító cégek is versengenének egymással. Ilyenre 2006 óta nem volt példa, hiszen annak az évnek a végén a Michelin kiszállt, egyedül hagyva a Bridgestone-t, amit 2011-től a Pirelli váltott.
"Ez egy nagy kérdés a sport számára" - reagált Hembery a gumiháború szükségességére. "Persze végső soron az egésznek a versenyzőkről kell szólnia, másodsorban pedig a motorokról. Ha a gumikat is bedobjuk az egyenletbe, könnyen megbonthatjuk az egyensúlyt."
"Érdekelne minket egy ilyen lehetőség, ha a szabályok is megfelelően idomulnának hozzá, de jelenleg nem tűnik úgy, hogy túl sokan lelkesednének ezért a mezőnyben. Ez csak egy újabb olyan változó lenne, ami a csapatok irányításán kívül esik."
"Ãgy is éppen elég bonyodalommal szembesülünk, hogy mi vagyunk az egyetlen beszállító. Ha egy további érkezne, az csak egy újabb kérdőjelet jelentene. De erre a kérdésre csak akkor lehetne szakszerűen válaszolni, ha ismernénk a versengés feltételeit."
Hembery-nek igaza lehet abból a szempontból, hogy a csapatok az előző években is éppen eleget panaszkodtak a Pirelli abroncsai miatt - a cég ugyanis rivális híján nem feltétlenül a teljesítményre, inkább az abroncsok nehezebb kezelhetőségére helyezte a hangsúlyt. Egy konkurens mellett persze ezt már nem engedhetnék meg maguknak, viszont egy gumiháború újabb költekezési versenyt szülne, amelytől jelenleg mindenki tart az F1-ben.