DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Exkluzív Hockenheimből: Bajnoki harc és elbocsátások

Nem csak Nico Rosberg nagy dérrel-dúrral bemutatott, majd hirtelen a FIFA által letiltott sisakja, vagy a helyi Mercedes-menő és Lewis Hamilton kiélezett házi bajnoki harcának újabb fordulója szolgáltatott beszédtémát a szabadedzések kezdete előtt Hockenheimben. Többen vannak például, akiknek az állásuk miatt is aggódniuk kell"



Elég csak a közelmúltban tulajdonosváltáson átesett Caterhamre gondolni, ahol Marcus Ericssonnak és Kamui Kobayashinak is van félnivalója. A rejtélyes svájci -arab befektetőcsoportot képviselő Christijan Albers és Colin Kolles az első nagytakarítást már elvégezték Leafieldben, az ismét igaznak bizonyuló régi mondásra - amely szerint "új seprű jól seper" - nagyjából ötven főnyi munkaerős fizetett rá, de paddock-források szerint ez még nem minden, a következő lépcsőfok a versenyzői összeállítás átfésülése lehet.

 

A konstruktőri tabella 10. helyének visszaszerzését célul kitűző új menedzsment már eddig is bizonyította, hogy nem tréfál, így Ericsson és Kobayashi is tudja, hogy pengeélen táncolnak. Bár a helyzetet közelről ismerők szerint a svéd újonc egy fokkal nyugodtabb lehet, mert több pénzt szállít a konyhára, mint a rajongói adományokból versenyző japán, állítólag olyan, talán még soha nem látott eset is előfordulhat, hogy egyszerre kötnek útilaput mindkettejük talpára. Extrém lenne, az tény, de megtörténhet, jelentkezők ugyanis akadnak.

 

Carlos Sainz WSR-éllovas, Red Bull-patronált csemetéje néhány napja elismerte, hogy szívesen ugrana fejest a Forma-1-be, amennyiben lehetőséghez jutna a Caterhamnél, s bár az energiaitalos vállalat állítólag túl korainak tartaná az előléptetését, nem ez lenne az első eset, hogy valakit korán dobnának a mély vízbe: korábban Daniel Ricciardót is egy kisebb egylethez, a HRT-hez delegálva csempészték be a Forma-1-es mezőnybe, de hasonló évközi debütálással, szintén a WSR-ből érkezett annak idején Sebastian Vettel és Jaime Alguersuari is. Kolles és Helmut Marko üzleteltek már egymással, ha pedig az összeg elég vastag, elképzelhetetlen, hogy az F1-be most visszatérő szakvezető ne csapjon le rá"

 

 

Adrian Sutilról, a küszködő Sauber németjéről is hetek óta hallani, hogy megkaphatja az elbocsátólevelet az egyébként pocsék teljesítményt nyújtó svájci alakulattól. A nyurga pilóta csütörtökön újra és újra azt hangsúlyozta, hogy egyre jobb az autó és hamarosan elkezdenek szállingózni az eredmények is, arckifejezése, kedvtelensége azonban ismerősei szerint közel sem véletlen: egyes teóriák szerint a válás csak azért nem következett be, mert méltatlan - és üzletileg is előnytelen - lett volna a hazai futama előtt elküldeni. A Magyar Nagydíj egy héttel követi a német futamot, így az idő rövidsége miatt Sutil valószínűleg a Hungaroringre is marad, azután viszont jön a nyári szünet, majd a Belga Nagydíj, amely a holland teszt- és tartalékpilóta, a német helyével újra és újra összefüggésbe hozott Giedo van der Garde számára hazai verseny. Az apropó adott lenne, ráadásul egyre több forrásból hallani, hogy a dúsgazdag apósa által támogatott Van der Garde-nál megvan a büdzsé, ami az előléptetéshez szükséges lenne.

 

Mérget nem kell rá venni, hogy bekövetkezik, de csütörtökön, késő este már az is körvonalazódni látszott, hogy mi lesz Sutillal, amennyiben tényleg kiteszik a Saubertől. Menedzsere, Manfred Zimmermann hosszasan egyeztetett a Caterham új vezéreivel a zöldek motorhome-jában, így német források szerint simán elképzelhető, hogy a leafieldi alakulatnál szerepel majd az évad utolsó harmadában.

 

Nem csitulnak a kedélyek Kimi Räikkönennel sem, aki talán pályafutása során összesen nem kapott annyi bírálatot, mint a két héttel ezelőtti, a silverstone-i rajtot követő balhéja miatt. Azóta is sokan mondják, hogy a Ferrari finn klasszisa egyfutamos eltiltást érdemelt volna, de vannak olyan hangok is, amelyek szerint a 2007-es vb-első annyira szét van csúszva fejben, annyira nincs már itt, hogy jobban tenné, ha ki sem várná a már beharangozott 2015 végi visszavonulását, hanem fogná a sátorfáját és már az idei év végén távozna. Az északi klasszis persze nem hagyta szó nélkül az ügyet és visszaszólt: "Mindenkinek meglehet a saját véleménye, de természetesen mint mindig, Forma-1-es autót soha nem vezető emberek azok, akik a leghangosabban szajkózzák azt, hogy büntetés járt volna"

 

Räikkönen dolgai Forma-1-es fronton tényleg nem alakulnak jól, amit szépen alátámaszt a ponttáblázaton elfoglalt gyengus pozíciója, azoknak viszont biztosan nincs igaza, akik szerint a finn túlságosan enervált és már nem is élvezi a versenyzést. Csütörtök délután a Ferrari kiemelt partnere, a Santander különleges gokartkupát szervezett a Hockenheimring közelében, ahol médiaszemélyiségek versenyeztek előbb egymás ellen, majd a Ferrari-versenyzőkkel kiegészülve. Ott volt Räikkönen és Fernando Alonso is a mezőnyben, s a finn olyan vehemenciával harcolt, mintha az életéért küzdött volna. Ugyanez elmondható volt Alonsóról is, aki lényegesen előkelőbb helyet foglal el az idei tabellán, sikerélménye azonban - mint azt Spielbergben nyíltan oda is dörgölte a Ferrarinak - neki sem sok akadt az idei évben"

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: