A Sauber és a Caterham azok az istállók, amelyek még kilenc futamot követően is pont nélkül állnak a bajnokságban. A svájci csapat története leggyengébb szezonkezdetét teljesíti, míg a maláj alakulatnál a problémák még mélyebben gyökereznek, amely az elmúlt hetekben tulajdonosváltást is eredményezett.
Nem csoda, hogy éppen ennek a két csapatnak a jövőjét lengi körül a legtöbb kérdés, mint ahogy az sem, hogy az első évközi pilótacseréket is velük hozzák kapcsolatba. A Caterhamnél máris bizonytalan a helyzet, hiszen egyelőre a pilóták sem tudják, hogy mik a terveik velük az új főnökeiknek. A Saubert illetően pedig a Német Nagydíj előtt merültek fel olyan hírek, melyek szerint Adrian Sutil már a hétvégére elveszítheti ülését Giedo van der Gardéval szemben. Ez végül nem történt meg, a német pilóta F1-es jövője viszont ténylegesen veszélyben van, aminek újabb jele, hogy a Sutil menedzserét, Manfred Zimmermannt csütörtökön a Caterham motorhome-jában látták.
Persze ez azonnal megindította a találgatásokat azt illetően, hogy a Belga Nagydíjat már megváltozott felállással kezdi majd meg az említett két istálló. A Caterhamnél a jelentős szponzori pénzeket hozó Marcus Ericsson helye idénre biztonságban van, Kamui Kobayashinak viszont lehet oka aggódni, mint azzal ő maga istisztában van.
Ha Sutil tényleg a maláj tulajdonú istállónál kötne ki, az furcsa szituációt teremtene, hiszen a német pilóta főnöke az a Christijan Albers lenne, akivel 2007-ben a Spykernél még csapattársak voltak kilenc futam erejéig, amikor is a hollandot menesztette akkori csapatfőnöke és jelenlegi üzlettársa, Colin Kolles.Az F1 mindig képes meglepő húzásokra.