A Red Bull tervezőzsenije, Adrian Newey köztudottan azért döntött a visszavonulás mellett, mert az előírások túlságosan megkötötték a kezét. Niki Lauda, a Mercedes egyik vezetője a túlzott szigort rótta fel az FIA-nak, amely miatt a versenyzők kétszer is meggondolnak egy keményebb manővert. A szabályozottság fizikailag is megfogható: a Forma-1 jelenlegi sportszabályzata 55 oldal, míg a technikai előírások 89 oldalt tesznek ki.
"Nagyon nehéz lenne kevésbé bonyolult irányba elindulni, mivel az autók, csapatok, a procedúrák, minden, ami az F1-ben folyik, egyre bonyolultabbá válnak" - magyarázta Charlie Whiting, miért lehetetlen a kritikusok kérése. "Ráadásul azt akarják, hogy minden egyre pontosabb legyen, emiatt pedig a szabályok egyre több szóból fognak állni."
"Sosem láthatunk olyat, hogy a szabálykönyvek vékonyabbak lesznek. Én is szeretném, hogy néhány dolog egyszerűbb legyen, de ha az egész sport komplexitását nézzük, akkor nagyon nehéz egyszerűbbé tenni a szabályokat. Ãllandóan azt kérik tőlünk, hogy tisztázzuk ezt és azt. De ezt sajnos lehetetlen megtenni egyre kevesebb szóval" - magyarázta Whiting.