A hockenheimi pályát két részre lehet osztani: A szűk és kanyargós stadion részre, amely egészen technikás, valamint a gyors egyenesekre. A P Zero Sárga (lágy) keverék mellett a P Zero Piros (szuperlágy) került kiválasztásra: legutóbb ezt a kombinációt Ausztriában használták a csapatok. Ausztriához és Silverstone-hoz hasonlóan az időjárás megjósolhatatlan az év ezen szakaszában, komoly hőmérsékletingadozás is lehetséges a Felső-Rajna völgyben. A Német Nagydíj után a csapatok azonnal Magyarországra utaznak (ahol a lágy és a közepes keverék használható): az idei évben az első olyan egymást követő versenyhétvégére, amely Európán belül vár a mezőnyre.
"örömteli visszatérni két év után Hockenheimbe, de ez megnövekedett terhelést jelent nekünk és a csapatoknak, mivel két évvel ezelőtti Formula-1-es adatok állnak csak rendelkezésükre - amikor az autók és az abroncsok teljesen másak voltak" - mondta el Paul Hembery a Pirelli Motorsport igazgatója. "Ãgy várhatóan a pénteki szabadedzés nagyon fontos lesz, mivel a csapatok az időt próbálják felhasználni arra, hogy információt gyűjtsenek. A szuperlágy keveréket még nem próbáltuk ki Hockenheimben, de most, hogy sokkal több adatot sikerült begyűjteni az idei évben a keverékekről, úgy gondoljuk, ez a legjobb választás Hockenheim megterheléseire, amely a világ egyik leggyorsabb pályája volt a 2002-es átalakítás előtt. Péntek délutánra többet tudunk arról, hogy hány kerékcserére számíthatunk. Németország nemcsak a Formula-1 de az autóipar szíve is, így várjuk már, hogy megmutathassuk termékeinket az elkötelezett és nagy tudással rendelkező német rajongók előtt."
"Az új Hockenheimring remek pálya. Nagyszerű volt néhány évvel ezelőtt is: padlógázas egyeneseivel, amelyek a végtelenségig tartottak, valamint a kanyargós Motodrommal" - tette hozzá a vállalat tanácsadója, Jean Alesi. Akkor egyik, vagy másik helyre kellett a beállítást tökéletesíteni: nem volt középút. Most, miután az egyenesek rövidebbek, könnyebb kompromisszumot találni a beállítással - és előzni sem nehéz. A pálya felszíne nagyon sima és a jó gumikezelés kulcsa, hogy a hátsó abroncsokra figyelni kell: a lassú kanyarokból sokszor kell kigyorsítani, így a versenyképes teljesítményhez fontos a hátsó abroncsok jó állapotban tartása. És nem szabad megfeledkezni az időjárásról sem: láttunk már korábban felhőszakadást és szikrázó napsütést is Hockenheimben. Ez mindig egy újabb elem a megjósolhatatlanságban, az időmérő edzésre és a versenyre is."