DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A Force India azt teszi majd, amit a többség akar

A körönként akár több mint fél másodpercet is hozó FRIC ügyében a Force India a többség mellé áll.

A Force India műveleti igazgatója, Otmar Szafnauer sok más szakemberhez hasonlóan szintén véleményt formált a FRIC-rendszerről, mely szerinte nagyobb előnyt jelenthet, mint azt egyesek gondolják. A német-amerikai-román származású sportvezető úgy véli, egy teljesen kifejlesztett rendszer, mint például a Mercedesé, fél másodpercnél nagyobb előnyt is jelenthet, épp ezért egyértelmű számára, hogy a kisebb csapatok, melyek csak egy egyszerű verziót használnak, vagy egyáltalán nem alkalmazzák a rendszert, az azonnali betiltást fogják szorgalmazni:



 

"Nagy különbséget jelenthet, legalább fél másodpercet körönként, ha nem többet, attól függően, hogy a téli tesztszezonban és a szélcsatornában az autót a rendszer köré tervezted-e vagy sem. Ha előbbi, akkor bizony jelentős előnyt hozhat a rendszer" - értékelte a helyzetet Szafnauer, majd így folytatta: "Csapatról csapatra változó, hogy milyen gyorsan fejlődött ki a rendszer, s hogy mennyire integrált. Egyes istállók számára nagyobb veszteség lesz a tiltás, mint másoknak."



 



 

De mekkora veszteség lesz a Force India számára? És hogy állnak a tiltás esetleges elhalasztásához? "Azt tesszük majd, amit a többség akar, csakhogy itt nem többségi, hanem egyöntetű szavazásra lenne szükség, aminek a valószínűsége nulla. Lesznek, akik azt mondják, hogy ha az FIA be akarja tiltani, akkor így is kell tenni" - mondta Szafnauer, aki kitérő választ adott arra a kérdésre, hogy megóvják-e a következő verseny eredményét, ha valaki mégis alkalmazza majd a FRIC-rendszert: "Az attól függ, hogy mi alkalmazzuk-e..."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: