DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

A McLarennél született meg az SC utáni állórajt ötlete

Charlie Whiting egy interjúban elárulta, hogy a McLaren egyik tagjával beszélgetve született meg a 2015-ös szezon legvitatottabb szabálymódosítása.

A 2015-ös év legnagyobb vihart kavaró szabályváltoztatása (legalábbis egyelőre úgy tűnik) a safety car-periódusokat követő állórajt bevezetése lesz, ami további izgalmat csempészhet a futamokba. Bár a rajongók és a pilóták is többnyire elutasító álláspontot képviselnek a módosítással kapcsolatban, Charlie Whiting biztos benne, hogy a versenyek izgalmasabbá válnak ezáltal, és egyúttal az is kiderült, hogy melyik csapattól származik a módosítás:



 

"Az állórajtos újraindításban személyesen benne voltam" - mondta Whiting egy interjúban. "A McLarennél beszélgettem valakivel, ekkor született meg ez az ötlet, hogy egy kicsit javítsunk a show-n. Ha egy versenyt nézel, melyik a legizgalmasabb része? A rajt! Szóval, miért ne lehetne egy második is? Ennek van értelme" - mondta Whiting, aki elmondása szerint nem látja hátrányát a tervnek:



 



 

"Persze, egyeseket zavar, hogy nem tiszta verseny, hanem a show-ról szól, míg mások azzal az ostoba érvvel jönnek, hogy veszélyes. Persze, de ha veszélyes, akkor el sem kellene rajtolni, nem? Megértem, miért hihetik azt egyesek, hogy mesterséges, minthogy ez eltér a megszokottól. De miért ne? Én nem látom hátrányát! Több lesz az izgalom."



 

"Repülőrajtnál ritkán történik pozíciócsere, szóval ez a módosítás talán lehetőséget ad a változásokra. Persze egyesek attól tarthatnak, hogy elveszítik az előnyüket, másoknak viszont előnyére válhat. Szóval azt hiszem, ez egy érdekes ötlet. És már elfogadták. Szóval most azon kell dolgozni, hogy működjön."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: