DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

Maldonado: Jó emlékeim vannak Hockenheimről

A silverstone-i versenye nem sikerült jól, de Pastor Maldonado már a hockenheimi Német Nagydíjra készül...

Jól ismered a hockenheimi pályát?
Versenyeztem már Hockenheimben a GP2-ben és a Formula-1-ben is. Egészen gyors voltam ott - a GP2-ben győztem - és érdekes pálya, majd meglátjuk, hogyan sikerül. Tetszenek az ottani emberek; a rajongók nagyszerűek és sokan kilátogatnak a versenyre. Nagyszerű a hangulat, különösen az utolsó néhány kanyarban a nagy lelátókkal.

Mi eddig a legkellemesebb emléked a pályáról?
A GP2-es győzelem nagyszerű volt; a rajttól a célig egy kör kivételével vezettem, ez volt az az év, amikor megszereztem a GP2-es bajnoki címet, így jó élmény volt a nagyszerű szezon során.

Vannak kulcsfontosságú területek a gyors köridő eléréséhez?
Az utolsó szektor kihívást jelent a sok kanyar miatt, amely egymást gyorsan követi, így ez az egyik terület, ahol könnyedén időt lehet nyerni, vagy veszíteni. Jól kell teljesíteni és sebességet átvinni egyik kanyarból a következőbe, de egy kis hiba az egyik kanyarban és annak a hatását még a következőben is érzed.




Mekkora szerepet kaphat az időjárás?
Korábban változékony időjárást tapasztaltunk, egyik edzésen esett az eső és a következőben már száradt a pálya, így az időjárás beleszólhat a hétvégébe. Láthattuk, hogy az E22 sokkal versenyképesebb nedves körülmények között, így szeretném, ha az eső is besegítene teljesítményünkben!

A pálya karaktere fekszik az E22-nek?
Nehéz hétvégénk lehet. A pálya nagyon sima, néhány lassú kanyar található itt, amely erős kigyorsítást igényel, valamint számos egyenes is található, ahol a lehető legtöbb erőre van szükség. A silverstone-i teszten használt motor sokkal erősebb, így ez előnyös lehet számunkra.

Az Esteban Gutierrezzel a silverstone-i futamon történt baleset megzavart?
Az ütközés során autóm a levegőbe emelkedett, de nagyon gyorsan történt minden és őszintén szólva nagyon koncentráltam, így még egy másodpercig sem gondolkoztam rajta. Amint a kerekek újra a földre kerültek újra versenyeztem. A futam után azt azt mondták, egészen látványos volt! A futam után közölték, az au tó kisebb sérülést szerzett. Természetesen nem éreztem jónak a leszorítóerőt és láthattuk a sérülést a padlólemezen és a hátsó szárnyon.

A problémák előtt milyen volt a versenyed?
Hasonlóan alakult, mint a többi verseny, szenvedtem az erővel, így nem tudtam harcolni az előttem lévőkkel. Amennyire tudtam, keményen nyomtam, de nehéz verseny volt és nem ilyet szerettem volna futni az enstone-i csapat és rajongóink előtt. Csalódott vagyok, mert nem sikerült a pontszerzés, de autónk azt mutatta, különböző pályákon is jól tud teljesíteni.

Hogyan készülsz a következő versenyekre?
Mindig ugyanúgy. Megérkezel a pályára és próbálod a hétvége minden részében a legjobbat nyújtani. Ugyanaz a helyzet, amikor az autót úgy működik, ahogyan szeretnéd, vagy dolgozni kell rajta: amennyire lehet, optimalizálni kell a csomagot; dolgozni a mérnökkel a hétvége során, majd arra koncentrálni, hogy a lehetőségekből a maximumot hozd ki amikor a pályán vagy.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: