DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Grosjean: Jók lehetünk Hockenheimben

Miután kemény árat fizetett azért, mert hátulról indult Silverstone-ban, Romain Grosjean a Német Nagydíjon újra harcolna...

Az utolsó két Német Nagydíjadon két ellentétes eredmény született...
Jó emlékeim vannak a tavalyi német versenyről, a Nürburgringről, amikor vezettem a versenyt és végül szorosan a harmadik lettem Kimi mögött. Azonban egyetlen hockenheimi versenyem felejthető, rajtrács büntetést kaptam, majd az autó megsérült a 2012-es futam elején. Nem neheztelek a pályára - az egyik első együléses versenyemen 2003-ban Hockenheimben vettem részt és az évek során különböző kategóriákban versenyeztem. A rövidebb vonalvezetés talán már nem viseli azokat a jellemzőket, mint az eredeti Hockenheim, de számos előzési lehetőséget biztosít és a stadionrészben a hangulat csodálatos. Ez egy újabb pálya, ahol a rajongók nagyon jók és megmutatják, mennyire ismerik a sportot. Várom a visszatérést.

Mi a helyzet az időjárással?
Az időjárás a silverstone-i hétvégét befolyásolta, ahogyan 2012-ben a hockenheimit is, így figyelnünk kell erre. Azt hiszem csapatként többet tudunk nyerni, mint veszíteni az időjárás megváltozásából, így lehetőségként kell erre is tekinteni - az E22-nek úgy tűnt, jobban feküdt a silverstone-i nedves időjárás.

A pálya fekszik majd az E22-nek?
Keményen dolgoztunk, hogy javítsunk a lassú kanyarokban mutatott teljesítményen, így Hockenheim jó teszt lesz a fejlődést illetően. Eltekintve a hajtűkanyarig tartó szakaszig, nincs valódi egyenes, amely említést érdemel, így az erőforrás esetében sokkal inkább a kigyorsítás, mint a végsebesség kap szerepet.




Hogyan összegeznéd Silverstone-?
Szerencsére elkerültem az első rajtnál a balesetet és a futam végén sebességünk egészen jó volt, de hátulról indulva a pontszerzésre nem volt esélyünk. Nem szabad megengedni riválisainknak, hogy ennyire elölről rajtoljanak, Hockenheimben az lesz az első cél, hogy a tíz közé kerüljünk a rajtrácson.

Hogyan sikerült Silverstone-ban a futam utáni teszt?
Nem vezettem, de kedden megnéztem, mely területeken dolgozunk. A cél az volt, hogy teljesítsük az aerodinamikai programot, ez sikerült is. Kissé korai lenne megmondani, mennyi előnnyel jár ez, de pozitívnek tűnik a helyzet. Az új szabályok miatt minden pályán töltött idő értékes a fejlesztések tekintetében.

Igényel speciális felkészülést az, hogy egy olyan pályára látogattok, amelyre csak minden második évben juttok el?
Valójában nem, a legtöbb pályára hasonló módon készülünk. A nagy különbség az edzésben akkor történik, amikor extrém körülmények között versenyzünk, így például magas páratartalomban, vagy magas hőmérsékleten, vagy ami általánosabb, ha egy teljesen új pályára megyünk. Különösebb figyelmet kell fordítani a pálya változásaira a csütörtöki pályabejárás során, de ez igaz minden versenyhétvégére.

Érdekes dolgokat tapasztalhattál meg az utóbbi időben, hogyan áll főzőtudományod?
Jó leckéket vehettem Raymond Blanc-tól, amely remek volt. Nagyszerű ember és megmutatta, hogyan készíti a lazac alapú ételeket, amely feleségem kedvence. Csodálatosak az ehhez hasonló lehetőségek, de természetesen addig, amíg ez nem befolyásolja a versenyzést!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: