A Nemzetközi Automobil Szövetségnek ugyan megvannak a tervei arra, hogy milyen feltételek mellett működhetne fenntarthatóan a Formula-1, ötleteiket, mint például az egységes költségsapkát elvetette a csapatok képviselőit is tömörítő Stratégiai Csoport. Egyes vélemények szerint persze az a probléma fő forrása, hogy a csapatokat hagyják beleszólni a szabályok illetve a sport jövőjének alakulásába.
Todt a jelek szerint elfogadja, hogy nem képes irányítása alatt tartani az F1-es csapatokat, de gyorsan hozzáteszi, hogy ez nem is az ő dolga.
"Az FIA csak egy szabályozó szervezet" - idézi őt a Motorsport Magazine. "Én abszurdnak tartom, hogy a csapatok ilyen sok pénzt költenek évi 19-20 versenyre, csupán két autóra tesztkorlátozás mellett. Mindig elképedek, amikor látom, hogy mekkora rakománnyal utaznak a versenyekre. Őrültségnek tűnik, de a csapatok szerint ez így van rendjén."
A kisebb csapatok megszűnésének veszélye eközben évek óta ott lebeg a mezőny felett - legutóbb éppen a Caterham váltott tulajdonost, miután az eddigi üzletmodell nem volt kifizetődő a sikertelen istálló számára. Todt szerint a mezőny nyugodtan költekezhet, de a fennmaradásáról is mindenkinek magának kell gondoskodnia.
"Felelősségteljesnek is kell lenniük. Miért kellene az irányító testületnek felelnie a résztvevőkért? Persze boldogan segítek nekik amennyit csak lehet, és próbálok minél többet beszélni velük. De úgy tűnik, a többségük nem akar változtatni..."
"Ha a részvevők elégedettek a jelenlegi helyzettel, hát legyen. A saját pénzükkel játszanak."
Hozzáállása nagyban különbözik elődjeinek gondolkodásmódjától, hiszen az FIA élén korábban trónoló Jean-Marie Balestre és Max Mosley is folyamatosan azon fáradoztak, hogy akaratuk ellenére is a helyes irányba tereljék a csapatokat és az egész sportot.