A Renault négy partnercsapata közül a Lotus az, amelyet talán a legsúlyosabban érintenek a francia cég hajtásláncának gyengeségei és problémái, de a venezuelai pilóta szerint fordulóponthoz érkezhet a csapat szezonja. Romain Grosjean autójába már az Osztrák és a Brit Nagydíjra is bekerült a Renault módosított szoftvere, ám mivel Maldonadónak mindkét hétvégén gondjai akadtak vele, a korábbi változatot kellett használnia.
"Most olyan érzés, mintha dupla motorom lenne!" - öntötte szavakba tapasztalatait a teszt után Maldonado. "Sokkal gyorsabb, sokkal erősebb lett tőle az autó. A verseny után átnéztük az adatokat, és kiderült, hogy több mint 60 lóerővel kevesebbet adott le a motor a megszokotthoz képest, emiatt pedig rengeteget vesztettünk."
A venezuelai elmondása szerint kérdés sem lehet afelől, hogy mostantól ez a változat kerüljön be az autókba. "Igen, ezt visszük a következő versenyekre, mivel a régi specifikációval készült motorok már elfogytak. Mindenképpen az újakat vetjük be" - mondta a 29 éves pilóta, aki még egyetlen pontot sem szerzett a szezon során.