DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 16. kedd
F1

A Mercedes és a Red Bull lemondott a trükkös felfüggesztésről

A Formula-1 két élcsapata, a Mercedes és a Red Bull nem kockáztat tovább azzal a felfüggesztéssel, amelynek betiltását kilátásba helyezte az FIA, és amelynek használatáért már a Német Nagydíjon óvást nyújthatnak be a riválisok.

Az FIA kedden jelentette be, hogy a csapatok által évek óta használt FRIC rendszer többek esetében is a szabályosság határait súrolja, így 2015-től biztosan tiltólistára helyezik azt, teljes egyetértés esetén pedig már Hockenheimben sem lesz használható. Bárhogy is lesz, ha egy csapat beszereli a rendszert az autójába, azzal már a Német Nagydíjon azt kockáztatja, hogy autója nem megy át a technikai ellenőrzésen.

 

A rendszer fejlesztésével leginkább előrehaladott állapotban lévő Mercedes és a címvédő Red Bull ezért az Auto Motor und Sport szerint úgy döntöttek, hogy óvatosságból már a jövő hétvégén sem építik be autóikba a hasmagasság szinten tartásáért felelős technológiát.

 



"A megoldásunk az elmúlt két és fél év során minden műszaki ellenőrzésen átment, így nehéz megérteni, hogy miért változtak meg hirtelen a dolgok" - mondta a Mercedes képviseletében Niki Lauda, aki a szabály egyértelműsítését követeli az FIA-tól.

 

A két élcsapat vélhetően azért is mondott le ilyen könnyedén a rendszerről, mert a vélekedések szerint annak hiánya nem fog jelentős kihatással lenni az erősorrendre. A Force India például az elmúlt négy futamból kettőn sem vetette be a FRIC felfüggesztést, amelynek előnyei egyébként is inkább csak a lassú pályákon érződnek. Vélhetően a többi istálló is hasonlóan fog tenni, ha meglátásuk szerint nem éri meg a kockázatot a technológia megtartása, ami egy esetleges kizárás veszélyét rejti.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: