Az olasz gyártó a kísérleti megoldást a silverstone-i szezon közbeni teszt második napján próbálta ki, a Lotus harmadik számú pilótája, Charles Pic összesen 14 kört teljesített délelőtt a gumikon.
Korábban a 2017-es szezont jelölték meg a lehetséges váltásra, de a Pirelli Motorsport igazgatója, Paul Hembery elmondta, a vállalat már egy évvel korábban el tudná végezni a változtatást.
"A szabályok 2017-ről szólnak jelenleg, de úgy érezzük, készen állunk 2016-ra, amennyiben egy évvel korábban szeretnék bevezetni az újítást" - közölte Hembery. "A Stratégiai Csoportnak és a Formula-1 bizottságának eljuttatjuk a képeket és ők döntenek."
Hembery elmondta, a szerdai teszt sokkal inkább a gumik jellemzőinek felmérésére, nem pedig a teljesítményének kiértékeléséről szólt.
"Megerősítést kaptunk arról, amit tudtunk - az első abroncs sokkal agresszívebb kanyarodást tesz lehetővé. Tudjuk, a részletes elemzésig még több guminyomás variáció előfordulhat és tudjuk, sokkal érzékenyebb az abroncs a kerék dőlésszögére. Több dolgot kell még elvégezni, ha a sport ebbe az irányba akar elindulni."