Azonban, a mérnököknek nemcsak a gyors kanyarokra kell koncentrálniuk, hiszen vannak lassú részek is, a hármas és négyes, majd a hatos-hetes kanyarnál, valamint a kör végénél a 16-os és 17-es kanyar komoly befolyással van a köridőre. Ahhoz, hogy ezeken a részeken az a utó gyors tudjon lenni, jó mechanikai beállításra van szükség, valamint a motorerőre is szükség van. A pilóták számára fizikálisan megterhelő a kerékvetők használata, valamint a huplik, a gumikra kemény feladat hárul, a bal első abroncsok elszemcsésedhetnek, különösen, ha hűvös az idő.
Ahogyan várható, a régi repülőtérből kialakított pályán a szél nagy sebességnél az autók egyensúlyát is befolyásolja, így a pilóták pontos visszajelzésére van szükség ahhoz, hogy a mérnökök az első vezetőszárnyon finombeállítást tudjanak végezni, valamint a differenciálművet megfelelően be lehessen állítani.
"Ezt a pályát szeretem, a naptárban az egyik legjobb a sok gyors kanyar miatt" - mondta el Jean-Eric Vergne. "Nagyon fontos itt a kiváló aerodinamikai csomag, mivel minden a gyors kanyarokról szól. Az idei autóval a helyzet egészen trükkös lehet, mivel mindenkinek kisebb leszorítóerővel kell dolgoznia. Érdekes lesz látni, hogy az új típusú Formula-1-es autók hogyan teljesítenek ezen a pályán. Várom a versenyt, mert Formula-1-es autót vezetni Silverstone-ban nagyon izgalmas. Két évet éltem Milton Keynes-ben, így jól ismerem ezt a területet."
"Nagyon tetszik ez a pálya, több nagyszerű rész van rajta, így a Maggotts és a Becketts és a Copse" - folytatta az orosz Danyiil Kvjat. "Az új rész egészen technikás. Az időjárás is szerephez juthat, különösen a szél, amely a gyors kanyarokban kibillenthet egyensúlyodból. A pálya körülményei, a szél, ez Anglia. Kissé hazai verseny ez számomra, mivel Milton Keynes-ben van egy lakásom, itt töltöttem el legtöbb időmet. Nem leszek otthon a versenyhétvégén, mivel jobb, ha közelebb maradok a pályához. Ez azt jelenti, nem kell saját reggelimet elkészíteni és elmosogatnom. Jól érzem magam itt. Megpróbálunk minden lehetőségből a maximumot kihozni."