DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Bajban a kiscsapatok: Nincs igazi költségcsökkentés

A Motorsport Világtanács tegnapi ülésén eldőlt, hogy milyen költségcsökkentő intézkedéseket vezetnek be a következő szezontól.

A Motorsport Világtanács csütörtöki ülése volt az utolsó lehetőség arra, hogy szabályváltoztatásokat fogadjanak el a 2015-ös szezonra anélkül, hogy egyhangú szavazásra, mind a 11 istálló szavazatára szükség lenne. A legnagyobb csalódást a mezőny kisebb csapatai számára minden bizonnyal az okozta, hogy nem született igazán komoly költségcsökkentési határozat, olyan léptékű, mint a költségvetési sapka bevezetése lehetett volna.



 

A következő elfogadott módosítások szolgálják a költségek csökkentését: öt helyett csak négy motorblokk használható versenyzőnként, a heti szélcsatorna-használat 80-ról 65 órára csökken, nem lesz téli teszt Bahreinben, és hosszabb lesz a versenyhétvégék során az az időszak, amikor nem lehet az autókon dolgozni. Emellett szigorítják a CFD használatát, a csapatok nem használhatnak egynél több szélcsatornát, valamint a négy szezonközi tesztből csak kettő marad.



 



 

Bár az említettek mindegyike csökkenti a költségeket, számottevő javulás nem várható. Roger Benoit, a svájci Blick tudósítója a Marussia, a Caterham és a Sauber végét jósolja az igazi változások elmaradása miatt. Ha erre sor kerül, és több csapat is megszűnik, a megoldást a harmadik autó jelentheti: "Jelenleg 11 csapat van a Formula-1-ben, és ez remélhetőleg így is marad. Csakhogy az elmúlt ötven év azt mutatta, hogy a csapatok jönnek-mennek. Ha a számuk egy kritikus szint alá esik, a harmadik autó jó megoldás lehet a rajtrács feltöltésére" - mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. A Toro Rosso első embere, Franz Tost szintén nem tartja kizártnak, hogy a jelenlegi istállók némelyike nem éri meg 2015-öt, s ő is úgy gondolja, hogy szükség esetén indíthatnának egy harmadik autót is az istállók.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: