DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Azonnali hatállyal kiszállhat a Caterham?

Német lapértesülés szerint nagy baj van a Caterhamnél - annyira, hogy a csapat Osztrák Nagydíjon való rajtja is kétségessé vált, és a Caterham Csoport nyilvánvaló anyagi nehézségei miatt már az idei szezon közben beszüntethetik F1-es projektjüket.

Az istálló 2010-es debütálása óta egyetlen pontot sem szerzett, ami legnagyobb bánatukra fő riválisuknak, a Marussiának Monacóban végre sikerült. Már azt követően felmerültek olyan hírek, miszerint Fernandes év eleji ígéretét betartva, eredmények híján próbál megszabadulni a csapattól, akkor viszont közleményben cáfolták ezen értesülés valóságalapját.

 

A Kanadai Nagydíj leintése után azonban ismét felmerültek ezzel kapcsolatos találgatások - a Speedweek szerint lehetséges, hogy a csapat már a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjon sem lesz ott, miután Fernandesnek sikerült vevőt találnia a 430 millió euróért áruba bocsátott teljes Caterham Csoportra. Az érdeklődő pedig a lap montreali értesülései szerint nem más, mint az a Ion Bazac, aki a román Forza Rossa projekt mögött állva egyébként is pályázott a jövő évi rajtengedélyre.

 

A gyanút csak tovább erősíti, hogy a Tony Fernandes kezében lévő cég két napja bejelentette, hogy visszaadta a Renault-nak az Alpine sportautógyárban lévő 50%-os részesedését. A Société des Automobiles Alpine cég felét két évvel ezelőtt kebelezte be a Caterham Csoport, azzal a céllal, hogy újraéleszti a híres sportautókat, most azonban mégis letett ezen tervéről.

 



Tony Fernandes és üzlettársa, a maláj Dato Kamarudin Meranun vállalkozása pedig pár éve még sikeresnek ígérkezett. övéjük a kontinens legnagyobb légitársasága, az AirAsia, amely azonban legutóbbi terjeszkedése során nehézségekbe ütközött. Fernandes 2010-ben csatlakozott a Formula-1 mezőnyéhez, megvéve ehhez a Lotus nevet, majd miután a névvitában alulmaradt az akkori Renault-val szemben, az időközben szintén hozzá kerülő Caterham Csoport logója alatt futtatta tovább csapatát, és a főhadiszállás átköltöztetésébe is sokat fektetett. Emellett a Caterham nevével ellátott autók a technikai sportok egyre több szakágában tűntek fel, Fernandes pedig még az angol labdarúgásban is csapatot vásárolt. Az elmúlt hónapokban azonban egyre több hír lát napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a maláj üzletemberek szerteágazó birodalma lassan darabjaira hullik.

 

Ha a hírek igazak, előfordulhat, hogy már a Red Bull Ringen is csak 20 autó fog felsorakozni a vasárnapi rajtrácsra, és búcsút kell intenünk az F1 egyik sereghajtójának.
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: