DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

Rosberg utolérte apját - Monacói statisztikák

Nico és Keke Rosberg kísértetiesen hasonló eredményekkel állnak, a Mercedes két újabb rekord megdöntésére készül, a Sauber történelmi mélypontjának határait súrolja, a Marussia pedig végre valahára megtörte a 2010-ben debütált csapatok átkát.

Nico Rosberg ötödik futamgyőzelmét szerezte a hétvégén, amivel beérte szinten ugyanennyi sikert arató apját, Keke Rosberget. Ráadásul a dobogók számában is egyformán állnak, mindketten tizenhétszer locsolhatták a pezsgőt a pódiumon.



 



 

Így mutatnak egymás mellett apa és fia eredményei:



 

# Keke Nico
Futam 114 153
Kiesés 57 27
Győzelem 5 5
Dobogó 17 17
Pole 5 6
Leggyorsabb kör 3 7
Körök az élen 512 356
Átlagos helyezés 5,7 7,82
Bajnoki cím 1 0



 

Monaco az első helyszín, ahol a német duplázni tudott, így illusztris társaságba került, hiszen ő lett a 14. versenyző, aki legalább kétszer diadalmaskodni tudott a Hercegség utcáin. A jelenlegi mezőnyből csak Fernando Alonso mondhatja ezt el magáról.



 

Rosberg öt győzelméből már a harmadikat szerezte úgy, hogy a futam összes körét az élen töltötte. Ugyanígy csak három rajt-cél győzelme van a nála jóval több sikert számláló Alonsónak és Raikkönennek is.



 

A Mercedes lehengerlő dominanciája eközben tovább folytatódott. A csapat még mindig nem engedte ki kezéből a vezetést egyetlen kör erejéig sem idén. Ha így tesznek Kanadában is, azzal beállítják a McLaren 1988-as rekordját, Ayrton Senna és Alain Prost ugyanis akkor hét futamon álltak folyamatosan az élen, és csak a nyolcadik elején, Silverstone-ben tudott néhány kört az első helyen tölteni Gerhard Berger Ferrarija.



 

Egy másik jelentős csapatrekord is megdőlhet Montrealban, a Mercedes ugyanis jó úton halad afelé, hogy hat egymást követő futamot is kettős győzelemmel zárjon, ilyenre pedig még nem volt példa. ötös sorozata is eddig csak a Ferrarinak volt, két alkalommal. Legutóbb a 2002-es Magyar és Japán Nagydíj között, először pedig még 1952-ben - bár ha ott nem vesszük figyelembe a közbeeső, és a bajnokság részét képező Indianapolis 500-as versenyt, akkor hatfutamosra bővül ez a sorozat. A Mercedesnek 1955-ből van egy négyfutamos ilyen szériája, de idén már hőskoruk eredményeit is túlszárnyalják. Immár több (10) győzelemmel rendelkeznek a modern érában, mint az 50-es évek rövid sikerkorszaka alatt (9).



 

A leggyorsabb körről azonban Barcelonához hasonlóan most is lemaradt a Mercedes, hiszen azt a verseny végén kényszerből kereket cserélő Kimi Raikkönen futotta meg. A finn ezzel már 40 leggyorsabb kört számlál pályafutása során, és immár csak eggyel van lemaradva az örökranglista második helyén álló Alain Prosttól. A 77-tel az élen álló Michael Schumacher befogásához viszont még kellene némi idő...



 

Daniel Ricciardo lett az első a Mercedes pilótáin kívül, aki idén kétszer is dobogós lett. Az ausztrál Barcelonához hasonlóan most is a harmadik helyet csípte el.



 

Sebastian Vettel 100. versenyét futotta a Red Bull színeiben, útja azonban nem tartott sokáig. Kiesése következtében 2009 óta először fordult elő, hogy nem végzett a csapat mindkét autója az első négy között.



 

A futamon már az ötödik helyezett Nico Hülkenberg is körhátrányban ért célba. Utoljára a 2011-es Spanyol Nagydíjon fordult elő, hogy csak négyen teljesítették az egész távot.



 

Felipe Massa idén eddig háromszor szerzett pontot, minden esetben a hetedik helyen végezve. Ráadásul ezen futamok mindegyikén Hülkenberg lett az ötödik.



 

Valtteri Bottast egy műszaki hiba akadályozta meg abban, hogy folytassa pontszerző sorozatát, így más csak Rosberg, Alonso és Hülkenberg mondhatják el magukról, hogy minden futamon ott voltak a legjobb tíz között.  



 

Három olyan pálya van a naptárban, amelyeken Pastor Maldonadónak az eddigi négy F1-es éve során sohasem sikerült célba érnie. A szezonok első két versenyén, Ausztráliában és Malajziában 2011-es debütálása óta mindig kiesett, a harmadik ilyen balszerencsés helyszíne pedig Monaco, ahol azonban az alacsonyabb szériákban mindig erősen szerepelt. Ezúttal viszont hivatalosan még a kiesésig sem jutott el, hiszen már a felvezető kör előtt a rajtrácson ragadt.



 

A Sauber közelít történelmi mélypontjához. Az 1993-ban debütált istálló a szezon első hat futamán nem tudott az első tízben végezni, eddigi legjobbjuk egy 11. pozíció Melbourne-ből. A csapat 2010-et is hasonlóan problémásan kezdte a BMW-től való visszavásárlás után. Akkor hat verseny után egy 12. hely volt a legjobbjuk, de a következőn megszerezték első pontjukat. A svájciak emellett először estek ki mindkét autójukkal az időmérő első szakaszában a 2010-es Belga Nagydíj óta.



 

A Monacói Nagydíj történelmi áttörést hozott a sereghajtók számára. A Marussia ugyanis Jules Bianchi révén először végzett pontszerző helyen, amikor büntetése után kilencedikként rangsorolták. A 2010-ben még Virgin néven debütált istálló az első az akkor érkezett kiscsapatok közül, amelynek sikerült az első tíz közé verekednie magát egy futamon.



 

A Caterham szereplése a Marussia sikere mellett szinte észrevétlen maradt, pedig ők is beállították eddigi legjobb, a 2012-es Brazil Nagydíjon elért eredményüket azáltal, hogy Marcus Ericssont a 11. helyen intették le.



 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: