DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Todt: A költségek csökkentését a nézők ne vegyék észre!

Jean Todt hangsúlyozta, hogy semmit nem tehetett, miután a Formula-1 legnagyobb csapatai megvétózták a költségvetési sapka bevezetését.

A költségcsökkentés terve a Jean Todtot megelőzően az FIA elnöki szerepét betöltő Max Mosley öröksége, amit később Todt is magára vállalt, de egyelőre kudarcot vallott, hiszen a nagycsapatok megvétózták a 2015-től bevezetni tervezett költségsapka tervét. Nem ez volt az egyetlen ügy, melyben a francia nehéz helyzetbe került: sokan kérték az idei technikai szabályok módosítására, csakhogy ezt nem tehette meg:



 



 

"Először is, nincs hatalmam a szabályok módosításához" - mondta Todt. "És a lenne, el tudják képzelni, hogy reagálnának arra, ha azt tenném, amit Montezemolo akar? Az a feladatom, hogy a helyes úton irányítsam a sportágat. Tudjuk, hogy vannak elégedetlenkedők, de ők mindig hangosabbak az elégedetteknél. Ez egy olyan verseny, ahol panaszkodik, aki nem nyer. Mindig is így volt. De idén van egy új döntéshozó testületünk, a Stratégiai Csoport"



 



 

Todt persze arra számított, hogy a csoport, mely magába foglalja a Formula-1 nagycsapatait, elfogadja a költségsapka bevezetését, csakhogy végül elutasították azt, ami nehéz helyzetbe hozta a kisebb csapatokat. A francia szerint ez egy szükséges módosítás lett volna: "Meggyőződésem, hogy az F1 túlságosan drága, és valamit mindenképpen tenni kell. Viszont nekünk mint irányítótestületnek nincs szinte semmilyen beleszólásunk a költségekbe."



 

"Felelősnek érzem magam azért, hogy beavatkozzunk, jelenleg ugyanis a nagyobb csapatok elviszik a szponzori pénzek oroszlánrészét. Nem hiszem, hogy egy költségvetési sapka a legjobb megoldás a kontrollra, de azt mondtam a csapatoknak, hogy ha bizonyítják, hogy ez működőképes, én örömmel bevezetem. A legtöbben egyet is értettek, így nem értem, miért fordult a terv ellen a Stratégiai Csoport hat istállója. Csalódott vagyok? Igen, egy bizonyos értelemben, hiszen mostantól sokkal bonyolultabb lesz elérnie a csökkentést, a technikai szabályzatot kell majd használni ehhez."



 

Todt azt is elárulta, hogy az FIA már elkészítette a lehetséges szabályváltozásokra vonatkozó javaslatok jegyzékét, melyeknek célja, hogy úgy csökkentsék a nagy- és kiscsapatok közti különbséget, hogy az ne érintse a nézőket: "Már 2015-ben el kell kezdenünk, méghozzá a Stratégiai Csoporton és az F1 Bizottságon keresztül. összesen 18 szavazat van, szóval ha legalább kilencet elérünk, akkor sikerült, egyébként viszont nem"

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: