DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
F1

Visszatérhetnek a szikrázó autók és az izzó fékek is

A Formula-1 legújabb szabályváltoztatási törekvései a látványosság növelését is célozzák. Ha elfogadják a javaslatokat, néhány év múlva ismét találkozhatunk olyan, már eltűnt jelenségekkel, mint a szikrázó padlólemezek és a kondenzcsíkok.

Az F1 az idei szabályaival egy új irányvonal mellett kötelezte el magát, amely ugyan számos előnnyel jár a jövőre nézve, ám a sport döntéshozóinak nem kerülhette el a figyelmét az új korszakot érő számos kritika sem, amelyek nem csak a rajongók, hanem a versenyzők és a pályák irányából is érkeznek.



 



 

A sport szabályalkotásában résztvevő, a nagyobb csapatokat is tömörítő Stratégiai Csoport elsősorban a költségek további csökkentését megcélozva tervez a jövőben változtatni a szabályokon, ennek érdekében pedig az aktív felfüggesztés újbóli engedélyezésére is nyitottak. Ám az Autosport most úgy értesült, a csoport tagjai komolyan kezdtek foglalkozni azzal is, hogy látványosság szempontjából javítsák a Formula-1 helyzetét, fontolóra véve olyan jelenségek visszahozását, mint a szikrázó autók, az izzó fékek vagy a kondenzcsíkok.



 

A csapatok ugyanis felfedezték, hogy néhány költségcsökkentést célzó módosítás más előnyökkel is járhat.



 

A jelenlegi komplex, aerodinamikai célokat is szolgáló fékcsatornák egyszerűsítése például egyúttal az izzó féktárcsák visszatérését is jelentené. Hasonlóan könnyebb lenne megvalósítani az autók aszfalthoz verődő padlójának szikrázását is, amennyiben engedélyeznék az aktív felfüggesztés használatát. Ezeket a szikrákat a titániumlemezek okozták, ám az 1994-es szabályváltozások előírták a fából készült padlólemezeket, amellyel azt próbálták megakadályozni, hogy a csapatok a leszorítóerő növelése érdekében túlságosan alacsony hasmagasságot használjanak az autóikon.



 

Ezek mellett további felvetéseket is meg fognak vitatni a Stratégiai Csoport tagjai az elkövetkező hetekben. Közéjük tartozik a versenytáv csökkentése, a kerékcseréknél használt technológia korszerűsítése, sőt, felmerült még olyan ötlet is, hogy a biztonsági autót követő újraindítások álló rajttal történjenek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: