DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

A Mercedes attól félt, Rosberg nem tudja befejezni a versenyt

Paddy Lowe, a Mercedes ügyvezető igazgatója az Autosportnak elárulta, a Kínai Nagydíj egyik pontján attól féltek, Nico Rosberg kiesik a futamból: a Valtteri Bottasszal történt koccanás borzolta a kedélyeket.

A bajnokságot négy ponttal továbbra is vezető Nico Rosberg csupán a negyedik helyről, a két Red Bull mögül várhatta a kínai futam rajtját. Gyenge indulása miatt visszaesett, az első kanyarban pedig Valtteri Bottas Williamsével ütközött. A későbbiekben a telemetria hiányával is meg kellett küzdenie, ennek ellenére megelőzte a Red Bullokat és Fernando Alonsót, így a második helyen ért célba, biztosítva a Mercedes zsinórban harmadik kettős győzelmét.

 

Paddy Lowe elismerte, az eredmény több, amire számítottak volna - a Mercedes Rosberg nullázására is esélyt látott. "Szerencsések voltunk az ütközéssel, azt könnyen Nico versenye bánhatta volna. Egy ponton szinte elérhetetlennek tűnt az egy-kettes célba érés, de lépésről lépésre megmentettük a helyzetet, köszönhetően a versenyző nagyszerű köreinek és a megfelelő stratégiának."

 



A szakember azt viszont cáfolta, hogy a telemetria megszűnése okozta volna a német gyenge rajtját: "Nem volt túl erős rajt, de nem köthető a telemetria elvesztéséhez. Más rendszereken keresztül ellenőriztük az autót, például a rádió segítségével. Az autóval nem voltak problémák, ha lettek volna, az a versenyt nagyon nehézzé tette volna."

 

Niki Lauda véleménye azonban eltérő - a Mercedes elnöke meg van győződve arról, hogy a telemetriai probléma hátráltatta Rosberg startját. "Akkor szűnt meg, amikor Nico a rajtrács felé tartott, ami érvágás volt számára, mivel nem tudta, hol van a kuplung fogási pontja. Emiatt érthető, hogy nem indult tökéletesen. Később sem jött vissza a telemetriája, ezért a célegyenesben mindig be kellett olvasnia az üzemanyag adatait, ami persze nem tetszett neki, de nekünk szükségünk volt rá."

 

Hamilton gyorsasága viszont meglepte Lowe-t, aki nagyon elégedett a mérnökökkel. "Az abroncsai tovább bírták, mint várni lehetett volna. Ez a hétvége korábbi részéhez köthető, mivel a szombati harmadik szabadedzés esős körülmények között zajlott - az esti változtatásokat nem tudtuk ellenőrizni. Az egyensúly mindkét autó esetében nagyszerű volt, elismerés a mérnöki csapatoknak."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: