DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Két kerékcsere volt a kifizetődő

Különböző gumistratégiák álltak a csapatok rendelkezésére a Kínai Nagydíj előtt, de közepes keverék erős teljesítményének köszönhetően az első 15 pilóta két kerékcserét hajtott végre az év egyik legmegterhelőbb pályáján.
A Pirelli futam előtti közlése szerint az 56 körös versenyen a leggyorsabb stratégia a lágy keveréken való rajtolás lehetett, majd a 14. körben ismét lágy abroncs, végül a 28. körben a közepes keverék felhasználása. A gumiszállító egy alternatív stratégiát is kidolgozott: rajt a lágy keveréken, váltás a közepesre a 12. körben, majd a 34. körben ismét egy közepes keverék felhasználása.

Az utóbbi megoldás bizonyult a győztes választásnak. Hamilton először a 17. körben állt ki közepes keverékért, lecserélve a lágy abroncsot, majd a 38. körben ismét közepes keveréket kapott.

"A tegnapi esős időmérő edzés után minden pilótának a teljes slick készlet rendelkezésére állt a versenyre" - közölte Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatója. "A kezdettől fogva nyitott volt a stratégia, lehetett két, vagy három kerékcserés verseny, az első etapban a lágy, a második etapban a közepes keverék határozta meg a választást. Amint egyértelművé vált, hogy a pálya hőmérsékletének ki mértékű emelkedése nem gyakorol komoly befolyást a lágy abroncs szemcsésedésére, a csapatok a fő versenygumikra, a közepes keverékre koncentráltak. A hőmérsékletek a hétvége során alacsonyak voltak - a legalacsonyabb az elmúlt három évben mértek közül - és ennek eredményeként a lágy keveréken különösen látni lehetett a szemcsésedést, ezért a hátsó egyenesbe sok törmelék került. Ezt nem szeretjük látni, de a körülmények miatt ez várható volt. A közepes keverék szemcsésedése esetén kevesebb, mint egy tizedmásodperc időveszteséget jelentett, míg a lágy keverék esetében ez két tizedmásodperc volt."
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: