DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Technika - A Mercedes új orrésze

A Kínai Nagydíjra a Mercedes GP jelentős mértékben módosította a W05-ös versenyautója orr részét, a változtatásokat a formula1.com mutatta be.

A Mercedes jelenleg az egyéni és a konstruktőri bajnokságot is uralja, de tudják, hogy az előnyük nem tart örökké, ezért továbbra is gőzerővel fejleszti a csapat az idei versenyautóját. A W05-ös így Sanghajban egy új orr részel lépett pályára, amely lényegesen rövidebb, mint a korábbi változat (kis kép). Valójában a Mercedesnél ez volt az eredeti orr kialakítás, a csapatnak azonban várnia kellett a bemutatásával, mert az többszöri próbálkozás ellenére sem ment át az FIA kötelező töréstesztjén. Negyedik alkalomra azonban végül sikerült a töréstesztet is teljesíteni, így végre Kínában bemutathatták a rövidebb orr részű változatot.





Az új megoldás lényege, hogy a szárny központi részénél (piros nyilak) legelöl található orr részt és szárnytartó oszlopokat hátrább helyezték. Így növelni tudták az orr alsó része és az első szárny felső felülete közötti rést is. Mindkét változtatás célja az, hogy a lehető legjobban el tudják választani a szárnyon és az orron keletkező légáramlásokat. Ennek következtében pedig több levegő áramlik be az első szárny tartó oszlopai között a padlólemez élének irányába, ráadásul ez a légáramlás sokkal következetesebb, így pedig a padlólemez több leszorító erőt tud termelni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: