DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Lotust kényszerítették a költségvetési sapka elvetésére

A Lotus csapat tulajdonosa, Gerard Lopez elismerte, hogy nem akarták elutasítani a költségvetési sapka tervezetét, de nem tehettek mást, mert a nagy csapatok komoly nyomást gyakoroltak rájuk.

A nemrég felállt befolyásos Stratégia Munkacsoport tagjai, a négy nagy istálló: a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren, valamint a múltbéli sikerei miatt a testületben szintén helyet kapó Williams és a 2013-as eredményei miatt bekerült Lotus levélben tájékoztatta az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy nem támogatják a 2015-re tervezett költségvetési sapka bevezetését, aminek eredményeképpen végül az FIA ismételten ejtette a tervet. Lopez azonban azt nyilatkozta a német Auto Motor und Sportnak, hogy ők nem akarták aláírni a levelet, a nagy csapatok azonban komoly nyomást gyakoroltak a Williamsre és rájuk, hogy még is írják alá azt.



 

"A Williamst és minket áthúztak az asztal fölött" - nyilatkozta Lopez a lapnak.



 



 

A nagy csapatok közben azzal érveltek, hogy a tervezett 200 millió dolláros plafon amúgy sem sokat segített volna a kis csapatok helyzetén, és nem is lehetett volna megfelelően ellenőrizni annak a betartását. "Nincs értelme bevezetni egy olyan szabályt, amelyet három nagy csapat sem támogat" - nyilatkozta a Mercedes motorsport osztályának a vezetője, Toto Wolff.



 

A költségvetési sapka helyett a nagy csapatok ezért inkább a technikai és sportszabályzat okos változtatásai révén szeretnél elérni azt, hogy jelentős mértékben csökkenjenek a kiadások az F1-ben. "értelmes határokat kell találnunk" - folytatta Wolff. "Így ki kell terjesztenünk például a parc fermé vagy a csapatok munkaidejére vonatkozó szabályokat. Meg kell beszélnünk, hogy például van e értelme minden nap új alkatrészekkel repülni a nagydíjhétvégék alatt, vagy 24 órás műszakban dolgozni a futamok előtt."



 

A kis csapatok azonban ezekkel az intézkedésekkel szemben is szkeptikusak, így például az egyik kis csapat vezetője név nélkül azt nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak, hogy a nagy csapatok már a szélcsatornák használatára vonatkozó időkeret kijátszásának a módját is megtalálhatták, hiszen egyszerűen lehetetlen olyan mértékben növelni az autók leszorító erő szintjét a jelenlegi idő keretek között, mint ahogyan az néhány nagyobb csapatnál látható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: