DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
F1

A Total üzemanyag okozza a Red Bull szenzor hibáját?

Az FIA szerint a Red Bull francia partnerének és beszállítójának, a Totalnak az üzemanyaga okozta az üzemanyag átfolyást mérő szenzor hibáját.

Az FIA erőforrásokkal foglalkozó részlegét vezető Fabrice Lom szerint bizonyítékuk van arra, hogy a Total üzemanyagjának a kémiai összetétele okozta az üzemanyag átfolyást mérő szenzor hibáját a Red Bullnál az Ausztrál Nagydíjon.



 

"Feltártuk és azonosítottuk a problémát" - nyilatkozta Lom. "A problémát mostanra megértettük és tudjuk, hogy ez hatással volt a szenzor megbízhatóságára. Felfedeztünk egy apró varratot a szenzor gyűrűjében, amely nem tolerálta a Total üzemanyag kémiai összetételét, ezért az üzemanyag károsította ezt a varratot, így kinyírva a szenzort."



 



 

Lom szerint további problémát jelentett az is, hogy a Red Bull a beépítés során módosította a szenzorokat. "Meghatároztuk a kémiai összetételét a kérdéses Total üzemanyagnak, de egy másik nyomot is felfedeztünk azoknál a csapatoknál, akik módosították a szenzort. Ha megnézzük a szenzor képét, akkor azon van két kapcsoló elem, néhány csapat, mint például a Red Bull is azonban eltávolította ezeket, hogy a saját kapcsoló elemeit szerelje rá. Az új kapcsoló elem azonban túl hosszú lett belül, hogy rendesen meg tudja tartani a szenzort, így hozzá tud érni ahhoz a csőhöz, ahol a mérés történik. Így ez a második ok lehet."



 

Az FIA ezért a Spanyol Nagydíjra már kiadott egy irányelvet, amely megtiltja a szenzorok módosítását, de ha ez nem oldja meg a Red Bull gondjait, akkor az üzemanyag összetételének a módosítását is kérhetik a Totaltól.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: